Gossip

Jag måste bara klargöra att jag tror banne mig jag har världens bästa arbetskamrater. Det fastslogs nog idag även om jag anat det länge och väl, hihi.

Vi har börjat med en käck liten grej på personalmötena varje onsdag som kallas skvaller. Det är inte lika otäckt som det låter, men det är en övning som bygger på att man väljer ut en i personalgruppen som får gå ut ur rummet i sådär 10 minuter. När den personen är ute ur rummet ska de andra para ihop sig två och två och skvallra. Skvallra betyder att man ska komma på så mycket bra saker om personen som möjligt och skriva ned. Ingen prestation i att komma på massa utan bara det man kommer på spontant. Sen får personen komma tillbaka in i rummet och så läser man upp det som skrivits. Love bombing kan man kalla de med ett annat ord...

Idag var det alltså min tur och shit jag tror fan det var det finaste jag varit med om sen jag konfirmerade mig!!!! Fyra papper fulla med  bara bra saker om lilla jag, det är så man tappar andan. Jag blev så rörd när jag kom hem, då fick jag chansen att läsa igenom vad de skrivit och det är så fina grejer!!! För mig är det nästan lite för mycket att ta in, svårt att bara höra vad man är bra på utan att snabbt avfärda det. För en liten Karin som kämpar med självkänslan gjorde det gott kan jag säga! Så idag känner jag mig stark och glad. Jag ska spara papprena på någon speciell plats och ta fram den dagen jag känner mig dålig, ful och dum....

Idag är jag glad för att jag är jag.

X

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken utmärkt idé! Det där skulle vi behöva köra på mitt jobb! :-)

Postat av: Helena/moster

Bra grej. Men Karin det var dessutom säkert sant alltihop för du är en så bra person tycker jag. Det ska bli kul att ses i jul.

2007-11-28 @ 21:33:13
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Stina

Jag tycker att du alltid ska vara glad över att du är du... Du är ju bäst =) Det hoppas jag att du vet att jag tycker!!! Kram på dig!!!

2007-11-28 @ 22:35:42
Postat av: Karin

Eva: ja, pröva den på ditt jobb med vetja =)

Moster: Ja, visst var det sant, hihi men det blir mycket att ta in på en och samma gång!Det ska bli väldigt kul att ses på jul, vi känner ju varandra på ett annat sätt nu när man läser bloggar, hihi

Stina: tackar, hihi...Ja, det vet jag nog, men du är ju med bäst! Pussen på bussen

2007-11-29 @ 09:38:06
Postat av: eremo

Blev det bara fyra sidor? ja det är klart, de skrev väl inte så snabbt. Jag skulle nämligen lätt kunna fylla dubbelt så många pappersark med bra saker om dig.

2007-11-29 @ 09:51:20
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag blir då inte ett dugg förvånad för du rockar raggsocka. Jag har aldrig träffat någon som är så osjälvisk och som alltid har tid för sina vänner. Det är banne mig inte många man kan säga det sammma om. Kram!

2007-11-29 @ 11:27:13
Postat av: Linda-Sara

Härligt!!

2007-11-29 @ 20:18:13
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Eremo: Hihi, tack tack mitt hjärta men jag tycker 4 sidor är helt fantastiskt mycket...det var saker som värmde väldigt att höra....

Johanna: Ja, thats what friend are for heter det la....=)

L-S: Ja, visst visst, man blir ju glad, hihi!

2007-11-29 @ 22:39:53
Postat av: Erlandmarlin

Very useful information. Thank you!

2008-10-15 @ 11:40:00
URL: http://erlandmarlin.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback