Goa minnen

Ooooooooh, vilken lördag. Jag tog verkligen en tripp down memory lane, det var inte meningen men sen var jag helt plötsligt där, utan att riktigt tänka på det...

Såhär var det. Jag skulle promenera till Martin och insåg att jag tagit en väg förbi mina gamla studenttrakter där jag med flera bodde. Så jag fann mig själv gåendes förbi en väns lägenhet, mitt hus där jag och O bodde i omgångar. Efter denna rutt gick jag förbi min korridor där jag bodde i många år och fortsatte sen förbi min sista lya i Johanneberg. Den här nostalgitrippen satte igång mycket gamla minnen från the old studenttid. Alla galna upptåg, kårpuben, alla killar som kom och gick för oss i tjejgänget, hjärta och smärta, glädje och som sagt var framförallt TOK. Det finns verkligen mycket att minnas från den där tiden och konstigt nog är det inte själva studierna som är de starka minnena,hihi.

Idag lever vi alla annorlunda liv, flera av de jag höll ihop med under studenttiden har lämnat Göteborg, flyttat till radhus, skaffat sig fasta jobb och ja, ett vuxetliv. Men hur som helst så har vi de här minnena ihop, minnen som kommer finnas med där för alltid. För så kul som jag hade under min studenttid, sanna mina ord det har jag aldrig haft =)

Sen tycker man att det borde räcka med nostalgi men icke icke. På kvällen när jag kom hem efter en mysig kväll med M och E ringde en gammal flamma. En gammal flamma som jag inte pratat med på både länge och väl. Vi pratade ett bra tag och vi kom också att prata nostalgi och hur det var på den ljuva tiden då vi fann varandra (just under studenttiden. Det var så trevligt och jag har nog glömt hur kul jag har med honom och hur mycket jag tycker om hans skratt =). Så vi tjöta på en stund och jag blev verkligen på gott humör.

Ja, så idag har det jättebra humöret hållit i sig, har verkligen blivit påmind om hur roligt jag har haft det under min studenttid och hur glad jag över att jag har träffat de vänner jag har!!!

Så mitt råd för dagen, plugga nu och skaffa er lite nya vänner...eller nåt =)

Nu är det söndag och jag ska styra lite med fika och annat trevligt med vänner från förr som Latin Kings hade sagt! Ha en bra söndag!

X

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag håller helt klart med om att de där tiderna kommer att finnas kvar läääänge!! Vad skoj vi hade och vad många bra och härliga människor man lärde känna =) Får ju känna på lite av den där studiestämningen här i Västerås också nu och det är bara att konstatera... studietider är de bästa tiderna =) kramar vännen!!!

2007-11-25 @ 19:27:36
Postat av: Bredealba

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback