Snåljåpar till ögon!

Nu är jag officiellt ännu mer blind efter ett besök hos Mr optiker. Herre gud, jag ser som en jävla kratta och synen har blivit ännu sämre sen sistans. Åldern gör sitt I guess =) Snart är det ledarhund och käpp för mig om det fortsätter så här (nej, det är icke PK att skämta om blindhet förlåt).

Jag har brytningfel på ett öga och det har de åtgärdat på mina glasögon men det är sällan man gör det på linser. De linserna är über dyra. Min optiker undersökte lite och tyckte allt att jag skulle testa en lins i mitt vänstra öga som åtgärdar brytningfelet. Bara jag såg linsen förstod jag att detta blir ett dyrt kalas. Men vet ni vad, detta förstod mitt öga (snålt som mitt vänsteröga är).

Ögat började rinna, klia och göra ont när den linsen kom in i ögat. Mitt öga tog ställning att min ekonomi inte hade råd med andra linser än de redan snordyra dagslinserna som jag måste ha. Tack för det..jag såg nämligen hela min semester ryka, haha (så dyra är det iofs inte men men, ändå).

Så nu sitter jag här med mina gamla Bettan linser i bättre stryka och ser banne mig!Mycet nöjd!

Prisa gud och hans polare!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback