Recept på en knasig dag

Såhär gör man en riktigt knasig dag:

Grundrecept:En trött Karin som inte sovit bra alls på jobbet. har vaknat stup i kvarten och inte kunnat somna om.

Du behöver: En stor skål allt blanda ner allt i.

Tillsätt sedan:

* Två långa sessioner samtal; ett gruppsamtal och ett individuellt samtal med en MYCKET trött Karin. Det är svårt att driva samtal när man är lite koko i huvudet.När energin började lacka fick jag ta till mitt socionomhumm som vi lärde oss på utbildningen. Till detta användes frasen, hur kände du då? Fungerar alltid...

* Tillsätt även en skopa mens (usch det lät ju äckligt). Där kom Karins mens mitt i alltihopa, tok. Så har känt mig svullen, öm, haft ont i magen och illamående större delen av dagen.

* Som om det inte räckte med blod, tillsätt ett stört näsblod a la Karin senare på dagen. Jesus, det var massa blod överallt och jag trodde jag var på väg till Nangijala. Sedan fick jag gå omkring med en stor tuss i näsan. Tussen kan också blandas ner i skålen =9

* Smaka av och kör ett pilates pass på jobbet med deltagarna. Då jag är svullen i kroppen kände jag mig verkligen som ett kylskåp på en Yoga matta, måste varit en syn...

*Kolla noga att bussen går som på en söndag då det är första maj (det gjorde jag). Dock kommer det ingen buss som det ska och jag får vänta en 45 minuter, hepp hepp! RÖR OM och vänta på bussen!

* Sedan är det dags att åka hem. Bussen kommer aldrig så jag bestämmer mig att köpa en tidning för att piffa till min gråa dag. Jag köper mig en tidning, hoppar på bussen och märker att det är en tidning jag redan läst. Hej yxskaft!!! 

* Tillsätt en stor dos skratt och rör om en sista gång. Volia, dags att servera!

Sen ni, sen har ni en dag som är lite i stil med min dag.  Det är bara skratta åt det, haha!Märkligare dagar har man ju haft men det känns som en sån där Pippi Långstrump dag....vad det nu är...TOKERI TOKERA!


Kommentarer
Postat av: sofia

roligt det där med socionomfrågan: hur kände du då?
skrämmande lik frågan vi på journalistutbildningen får lära oss att ställa när vi inte riktigt har hängt med: hur menar du då?

Postat av: Linda-Sara

Sunday bloody Sunday?

2007-05-02 @ 14:02:13
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Sofia: haha, du ser, det är en universell fråga som går att tillämpa på de flesta utbildningarna som verkar det ju, hihi....

Linda-Sara: Ja, det var det lätt, muhahaha!

2007-05-02 @ 17:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback