Oliven visar vägen!

Dagen på jobbet blev väldigt lyckad, har både hunnit med att få akupunktur i öronen och har även hunnit med en ridtur. Vi stack iväg hela bygget och red islandshästar vilket är helt underbart för er som icke terrat. Sist jag red islandshästar var på gymnasiet. Då var även min kära vän och kollega eremo med. Vet inte hur det kom sig men hennes häst var sjövild och att säga att fröken M hade kontroll vore la en överdrift, eller vad säger du själv om saken M? Den hästen bara dundrade på, in i ris och buskar med stackars M på ryggen, haha. Min pålle däremot, hon var lugn som ett kylaggregat. Hon tyckte det var en ansträngning nog att lyfta på huvudet och tuggade gräs så mycket det gick även när vi skrittade. Hon var alltså inte en sån piggelin häst. Vi arbetade dock fram en fin kommunikation som innebar att jag sparkade henne i magen så hon skulle gå, hehe....Denna gång fick jag en liten piggare pålle, även bedårande söt. Så det var bara ut i skog och mark...så rogivande att skritta fram i naturen och bara njuta...

Efter jobbet gick jag till affären och skulle köpa lite goa grejer till en greksallad. Jag plocka på mig saker i godan ro och tog det sannerligen lugnt. När jag skulle betala märkte jag att olivburken hade öppnat sig. Så det var olivspad på nästan allt i korgen, tok. Så jag fick springa runt i affären och byta ut allt. Runt i hela affären var det spår efter mig och mitt olivspad, man kunde följa vägen där jag gått, hihi. Tyckte jag var lite skoj...kassörskan var kanske mindre road fast hon höll god min!

Nu är jag hemma, ska bara ta det lugnt ikväll och göra min sallad...

Tjingeling!

X

Kommentarer
Postat av: eremo

hahahahah!!
jag skrattade högt här alltså. så den turen minns du minsann. ja herregud, vad ska jag upp o göra på hästryggar? jag rider hellre karlar.

Postat av: Karin

Eremo: Vad ska jag säga min vän, haha...du är så dirty!Dirty dirty me ack så söt....puss

2007-05-28 @ 18:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback