Kattmat till katthatare!

Idag när jag gick på stan delade de ut gratis kattmat och gratis är ju gott (inte bokstavligen alltså).

Jag tänkte faktiskt ta några påsar man vet aldrig när man behöver kattmat.

Sen kom jag på att jag inte har någon katt och avskyr katter så chansen att jag behöver kattmat är la inte så stor...

Så avstod.

Och ja, jag hatar katter!De är opålitliga, har död i blicken och är onda. Det är något som icke är diskuterbart (L, dina är söta och säkert snälla).

Ikväll har jag varit ute på Thai restaurang med just sötast L, vi har pratat om livets stora och små. Finns mycket att prata om med henne. Tror vi är lite psykologer till varandra och hon är någon som jag verkligen kan prata om det mesta med. Något är det ivf, för vi pratar alltid om mycket heavy shit saker. Passande idag också när jag har gjort ett avslut med någon som varit av stor betydelse för mig de senaste sex månaderna. Jag visst redan när hon blev en del av mitt liv att hon skulle försvinna men separationer är aldrig roliga. Vi får se nu hur det känns att stå på egna ben...kanske kommer hon tillbaka, kanske inte, det återstår att se...

Ha en nice kväll!
 
X

Kommentarer
Postat av: hillevi.


Lovar, man kan ändra uppfattning om katter, jag vet, man måste bara lära känna någon när den är liten och sedan hänga med den, det kanske kan vara svårt att tro men då blir de allt lite oslagbara, jag
har gått i genom det ;)
Dina historier om din far är mycket mycket underhållande!

2007-06-01 @ 04:29:21
Postat av: Karin

Hillevi: Ja, det kanske är så...jag får kanske köpa mig en katt och jobba med mina negativa känslor, hihi...du har ju träffat min far så du vet ju vad han går för. Herregud, det är hög underhållning...

2007-06-01 @ 11:14:29
Postat av: Linda-Sara

Du, MINA katter är faktiskt FINA, och om du lärde känna dem skulle du ha sett att de bara är goa och mysiga. Så det så! :)
Tack för att du finns! :*

Postat av: Karin

Linda-sara: Jaja, det tror jag säkert de är...men I don´t like de där djuren, de är så lömska på nåt sätt....hmmm, jag får lära känna dina så kanske det går över! tack för att DU finns med, hihi

2007-06-01 @ 17:36:29
Postat av: busbenke

Om man ska snacka om "lömska" djur kan man ju snacka om hundar istället? De flesta katter är psykiskt friska och "markerar" bara om de nu blir irriterade när någon håller på med dem? I värsta fall kan man då få ett litet rivsår. Lömska hundar däremot kan oproverat attackera o både permanent invalidisera eller rent av döda en människa. Nää, jag kan istället säga att om något kan vara opålitligt och ont så är det ju hundar....utan att fär den skull hata de oftast också ganska illaluktande o orenliga djuren som inte kan ta hand om sig själva.

2008-04-01 @ 13:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback