Jag vägrar bli tråkvuxen och sluta glo!!!

I lördags när jag stod och väntade på spårvagnen till Eurovision bajset var jag med om en lustig sak. Två kvinnor med en massa barn och barnvagnar (rättare sagt två barnvagnar och fyra barn utöver) började glo på mig.  Då de inte pratade svenska med varandra hade jag en stark aning om att de prata om mig, det var nästan så de pekade. Jag blev irriterad och började tänka elaka tankar men tittade bort men när en kvinna började peka blev jag arg och spände verkligen ögonen i henne.Jag tokstirrade tillbaka! Då säger kvinnan:

Kvinna 1: Roligt att vara ung, det är roligt. Inte roligt sen, barn och en man...nej, nej inget roligt. 
Kvinna2: Ja, du är fin och det är roligt. Du har roligt och är ung, sen man och barn..inget roligt *Värsta garvet*
Jag: Tack, men man får ha roligt trots man är äldre och får familj (jag diplomatisk)
Kvinna 1: Nej nej, inget roligt. Du är ung det är kul...fin med läppstift, mycket roligt mycket roligt.


Detta var en del av konversationen, orden ung och roligt användes flitigt! Jag kände mig jättedum sen, för jag hade verkligen skickat en dödande blick. De var ju verkligen så söta men de börja glo och när folk glor utan anledning blir jag arg. Så glo inte utan anledning är mitt tips om ni ska glo på mig.

Jag vill också göra en sak klart här, människor kan kiss my ass att jag blir en sån där tråkvuxen som bara accepterar tråkighet! Jag vägrar! Jag kommer aldrig bara gilla läget om jag inte är nöjd med hur mitt liv ser ut. Jag ska bli värsta karate morsan om jag nu får några som knoddar!Låt mig tro detta tills jag har tre osnutna snorungar som skriker på mig, då kanske jag ändrar mig, hehe...

Det säger damen som blev 29.4 år på
vuxenhetstestet, muhahaha!Jag blev äldre än vad jag är, kunde man icke tro om lilla mig.Hur gamla blev ni?

X


Kommentarer
Postat av: sara

Jag blev typ 34 eller något liknande.. Något bittert att bli över 30 ja! Jocke blev dock 41 så det var iaf roligt..haha

2007-05-15 @ 10:19:03
Postat av: Linda-Sara

ROLIGT att du är så UNG Karran! Grattis! ;)

Postat av: Kajin

Ha ha! Jag blev 36 och med rådet att jag borde dricka mer öl och sälja min bil.. hum...hur ska jag lyckas med det?! :)

2007-05-15 @ 16:24:26
Postat av: Sälen

Jag är 12,6 år!!! Jag känner att det stämmer :)!!

2007-05-15 @ 16:39:47
Postat av: Afrikanen

Afrikanen blev ju bara 19,4 så nu skäms jag lite när alla e så gamla... men om 3 veckor slutar skolan och jag har ett jobb och min inneboende flyttar ut (även om det bara är för sommaren)gör om testet då och medelar hur mycket äldre jag har blivit...

2007-05-15 @ 22:43:50
Postat av: Karin

Sara: ja, det låter rimligt på er två, haha...hälsa Joakim att han alltid varit lite lillgammal,haha...men en kul jävel för det =)

Linda-Sara: Haha, ja så ung är jag ju inte, haha..de trodde nog var var yngre än vad jag är.

Kajin: Ja,d et låter svårt, dricka öl gör vi ju redan och bil har du ingen..hmmm knepigt.

Sälen: men jhallååå, jag tror du tittar på fel siffra, finns en siffra längre ner, ddet kan ju inte stämma..fast ja, iofs du är ju rätt omogen, hehe...knappt i puberteten...

Afrikanen: det är bra gumman, för du är ju gammal i själen, en gammal afrikansk big mama!Meddela så fort det blir ett annat resultat thanks =)

2007-05-15 @ 23:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback