Bad bad boys

Låg på sängen lite halvt jäsig efter min saltlakritschock. Zappade runt lite på televisionen och på tv6 visar de det där helt vidriga programmet Cops, det är verkligen övervåld AB. Jag blev jätteupprörd hur de slängde med någon snubbe som om han var värsta trasdockan. Vad hade han gjort då som var så farligt? Ja, han hade inte stannat när de blinkat in honom och sen hade det blivit lite av en carchase. Bara att göra tv av det hela gör ju saken ännu värre. Ibland undrar man om vi människor har alla indianer i kanoten, alla hästar i stallet, alla tomtar på loftet...the list can go on...

Jag började tänka på den gamla goda tiden då Cops gick som ett inslag i Efterlyst vilket måste vara flera sekel sen. Jag måste gått på mellanstadiet. Jag kollade med skräckblandad förtjusning på Efterlyst, för när det var slut kunde jag aldrig sova. Det kan jag nästan inte idag heller, rena skrämselprogrammet och därför tittar jag aldrig på sånt där scary shit. Jag är så rädd att det är löjligt och har alltid varit. När Scream gick på bio kunde jag inte sova på hela natten för jag såg den där jäkla masken. Det var ändå på gymnasiet....

Sen när jag väl börjat tänka på Cops och Efterlyst började jag nynna på ledmotivet till Cops. Det är de gamla rävarna Inner circle med låten Bad boys och de har jag faktiskt träffat. Det ni, jag var på Mcdonalds i Eskilstuna för en massa herran år sen. Då gled det in ett stort gäng överviktiga jamaicaner, tokigt värre. De skulle giga i Eskilstuna samma kväll, det var planscher över hela stan. Det var mitt första möte med kändisar, jag blev helt starstruck men var för blyg för att fråga om autograf =) Tänk vilken klenod det hade varit idag, sålt för miljarder på Ebay...anyway!

Det var vad min kväll gått ut på...hmmmm. Undra vad jag ska tänka vidare på nu då?!?Sova månne...Natti natti

X


Kommentarer
Postat av: hillevi.


Hey ja, det är bra att åka över hit och utmana fördomar, och det funkar faktiskt! Att vara här mitt i allt och träffa amerikaner är
inte samma sak som att läsa om alla dumheter landet gör politiskt,
extrem skillnad faktiskt.
Och det kommer faktiskt bli en road trip för min, det verkar ju så
jäkla roligt!
Efterlyst är ju så roligt att se på, var får man bättre signalement än där? 'Han hade för korta byxor och ihopväxta ögonbryn'.
Ha!

2007-05-28 @ 23:58:02
Postat av: Karin

Hillevi: Nej, jag kan tänka mig det, man får träffa some real people och inte elaka stridspittar, hihi. Ja,det signalmentet duger i alla lägen, det ska gudarna veta =) Ha det nu så bra!!!

2007-05-29 @ 18:16:40
Postat av: Armanmelisa

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback