Tack men nej tack...

Jag säger bara tack men nej tack till att bli tonåring igen. (fortsättning på åldersnojan prylen)

Det är så här, jag jobbar inte på en ungdomsinstitution men för tillfället har vi nästan 100% beläggning av unga förmågor. Det är en väldans skillnad på att jobba med ungdomar jämfört med vad vi är vana vid. Det gör att jobbet just nu är kaotiskt, upproriskt och allmänt förvirrande. Jag som är 25 känner mig som värsta gammeltackan jämfört med dessa damer då de fortfarande är som 14 åringar (några är till och med i min ålder!). Det är la inget fel med att vara ungdom men det är svårt att jobba med det när man inte har något bra förhållningssätt till det hela...MEN...

Idag hade vi handledning och det var det bästa som har hänt sen jesus gick i shorts. handledning får en att tänka utanför hjulspåren och längre än det tugg som vi i personalgruppen pysslat med den senaste veckan. Så skönt skönt skönt och jag var mycket muntrare när jag lämnade jobbet idag, hipp hipp hurra. Nu har jag fått lite nya tankar hur jag ska förhålla mig till all denna "ungdomlighet", hihi säger gamla Bettan. Så mer handledning till folket, det tror jag man behöver var man än jobbar för att reflektera över vad man pysslar med, man kan säkert köra på i samma race under hela livet men hur kul är det då?

Nu håller jag på att packa min kappsäck för min resa, börjar få lite resfeber, huga....ska ju upp till norr, hihi!

Anyway, time to packa....Later

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback