Hälsningar från sameland!!!!

Åh, hej å hå!

Här sitter jag uppe i de norrländska skogarna, jesus vad mycket snö!Har snöat hela dagen, är ett riktigt vinterland här, riktigt fint även om man är lite ovan. I Göteborg kan inte folk gå ut när det snöar, här cyklar folk omkring som ingenting, det är skilda världar!Vi kan allt lära oss lite av detta enligt mig.

Dagen har varit massa trevlig, jag och Konstapeln har som vanligt riktigt kul, nu är det gott hets att hon skall flytta till mig i Götet. Jag har ju redan berättat om att det är SM i same innebandy så vi har bestämt oss för att ha same tema hela helgen. Idag har det gått sådär, vi hade tänkt att få se renar idag men K måste ha missuppfattat dagen renarna skulle finnas tillängliga, inte en ren i sikte...men anyway, i helgen ska vi vara lite "samiska" och äta ren, ska kanske gå på Same Sm, jojka och göra andra samiska saker (vad det nu är). Det känns som det är på tiden att lära sig lite om vår ur invånare när man är här uppe!!!

Ja, K släpade med mig till gymet och ja mina vänner hej hej fågelholk vad jag är otränad. Jag brände ut mig på första övningen och är nu som en sladdrig spaghetti, ännu ett bevis på att jag måste styra upp mig och min träning!Var riktigt kul men som sagt var, jag var riktigt klen..och då är ändå min far starkast i världen (sin åldergrupp, veteran i tyngdlyftning).

Anyway, Umeå är stabilt, jag trivs som fisken i vattnet...norrlänningen i mig har vaknat till liv!Nu ska jag ta mig an utmaningen Eremo skickat moi!

X


Kommentarer
Postat av: eremo

du ger fan i att övertala henne om Gbg!
hör du det?

Postat av: Karin

Du, watch me!Vad ska hon till Öret och göra?Jag ska börja övertala dig med för Pennybridge är inte staden där ni ska bo, det ska jag göra helt klart!Götet rockar raggsocka och det gör ni med, vilken bra kombination!

2007-03-09 @ 09:36:25
URL: http://karinrosa.blogg.se
Postat av: eremo

Ja men jobb då för min del, va va va!?!?!

2007-03-09 @ 09:42:45
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Karin

Eremo: Har du hört talas om GP, stor tidning i Götet!?!Där kan du la jobba och frodas...Kom nu,jag väntar!Va va va????

2007-03-09 @ 11:49:14
Postat av: eremo

ja men jag lär ju inte få jobb där hux flux.

2007-03-09 @ 13:15:01
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Karin

Eremo: Börja leta nuuuuuuu, så kommer du snart ju!

2007-03-09 @ 19:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback