Valen Valle

Söndag, det är tankens dag. Det är som om söndagen är vigd till att fundilura på livets stora och små. Funderingar blir extra bra om man har lite bakfylleångest eller jobbångest (mitt fall jobbångest!).

Idag har tankarna kretsas kring val jag gjort i mitt liv. Inte bara val som jag gjort utan även människor runt mig som påverkat mig i stor grad. Rätt snart inser man hur många val man gör i livet, hela tiden, både stora och små. Om man bara tänker på hur en dag ser ut så innefattar den en miljoner val; Vad ska ätas?Vilken väg ska jag ta hem?Tv tittande?Lyssnade på musik? Vem vill jag träffa?

Men de valen som gör någon skillnad är oftast de som är lite större än lunchval. Jag har funderat vilka val jag är nöjd med och vilka val som var mindre lyckade. Jag är stolt över att jag flyttade till London, åkte till Australien, klarade mig igenom min utbildning och att jag har vågat fast det har tagit emot. Men det jag är extra stolt över är nog valet att sluta begränsas. För några månader sen gjorde jag ett val om något som påverkat hela mig och hela mitt liv. Nu har jag valt att det är något som inte ska få påverka mig mer och det känns kicking ass!Sen vet jag inte om vägen kommer bli så spikrak som jag önskar men jag ska aktivt göra allt jag kan!

Sen kan man ju fundera på alla jävla korkade val man gjort, de där valen då man inte hade alla indianer i kanoten och i mitt fall är det många, haha!Fast såhär i efterhand är många av de här korkade valen de som gör ens liv lite roligare...

Ja, det är verkligen ingen idé att fundera på för man kommer ju aldrig kunna veta men det är ändå en svindlande tanke. Hur hade mitt liv sett ut om jag gjort andra val?

Hmmmm, det var dagens filosofiska!Nu ska jag bege mig mot landet långborta för att jobba!

X


Kommentarer
Postat av: eremo

låter för jävla bra babe!
tror vi gjorde våra val ungefär samtidigt, och nog fan känns det bra.
kyss

Postat av: Linda-Sara

Jag funderar över livet jag med. Vad ska det bli av mig?

2007-06-24 @ 20:08:15
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Eremo: Visst e det!!Bra att vi både har kommit så långt, yay!
Linda: det kommer bli mycket av dig, för du är en sån helt underbar tjej!!!

2007-06-24 @ 21:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback