Tjoo vad det var livat i holken i tisdags...

Kors in the tak!Det har varit en lång dag men sicken bra dag det har varit. Mamma Mia var ju inte helt oväntat suverän. Jag gjorde några konstateranden under kvällen:

1. Björn and Benny is da shit!Vilka jävla genier de är, jag är imponerad. Jag är ju inte en kvinna av måtta och har sett både Kristina från Duvemåla och Mamma Mia två gånger var. De två musikalerna hör till mina all time favvosar (då har jag sett en hel del musikaler under mina vilda år i London, det kan man inte tro om mig)! Mamma Mia är ju bara fullspäckad med hits from ABBA, den ena bättre än den andra! Ibland funderar jag på om jag borde sätta mig på min kammare och skriva sån där bra musik myself...hmmmmm...

2. Ruben Sallamander  (Reuben Sallamnder) som jag gillar att kalla honom var grym. Jag blev så överraskad!!Han sjunger grymt och han klär sååå bra i gul trikå och platåskor....

3. Min moster är otäckt lik min mamma och min kusin och jag träffas allldeles för sällan!mer släktträff NU!

4. Svenskar kan tyckas vara lite tillknäppta, vi är liksom inte de som skakar våra lurviga i första taget (men gärna efter en grogg eller sju). Föreställningens första 15 minuter tänkte jag dessa tankar och kända mig som en dålig publik men ju längre in vi kom i föreställningen ju mer slappande publiken av. Det blev mer applåder, skratt och i slutet av föreställningen stod hela publiken och sjöng/dansa med!Det glädjer mig =) TJIHOOOOOO!

5. Att musik kan beröra en så mycket att man får gåshud precis överallt är häftigt!Jag har sällan varit med om så många bra pipor (sångröster) på ett och samma ställe. Ja, kors i galoschen vilka röster!

6.  Tll sist, det regnade en gnutta när vi lämnade Scandinavium, tack så mycket. Behövs lite sånt nu efter den tropiska hettan!

Nu ska jag sova, lite smått lyrisk och glad!!So I say thank you for the music och god natt!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Det låter ju grymt! Ska nog satsa på att besöka en musikal när jag åker till London. :)

Postat av: eremo

Vilka är Björn & Benny?

2007-06-13 @ 09:06:00
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Moster

Säger bara en sak: Jag är så avundsjuk. Nej två förresten: Mer släktträffar. Det är kul!

2007-06-13 @ 23:22:05
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Karin

Linda-sara: Ja, gört för det är kuligt faktiskt, dans och käck musik gör en glad!
Eremo: Inga du vet kanske, lite före din tid, hehe....
Moster: Ja, mer släktträffar om de är sådär roliga ju, haha!

2007-06-14 @ 08:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback