Som en fryst räka

Vilken härlig dag, den tropiska hettan är dock borta och idag (trots helmundering) har jag frusit!Imorgon blir det jag som tar på mig bävernylons overallen!!!Kom just hem och känner mig kall in i märgen...BRRRRRR!Jag klagar intevill jag tillägga, skönt att få lite svala dagar!

Jag och L min Afrika vän har hängt hela dagen, ätit lunch, gått från café till café och haft det mysigt. Vi är inne i våra Afrika planer vilket är hur kul som helst.Afrika är ju verkligen en massiv kontinent och det är lite knivigt att veta hur mycket man hinner med på tre månader. Vi börjar ivf får klart vilka länder vi är sugna på.  Idag har jag och L även passat på att lära oss följande på Swahilli:

Toka- Go away!
Ghali sana- Its too expensive!


Dessa fraser fastnade nog för de var bland de lättaste, vi får allt lära oss lite trevliga fraser med =). Att vara trevlig är ju inte min starka sida men jag ska försöka, haha!

Nu ska jag lägga mig och läsa en god bok!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Gesti ni wapi? Je, kuna nafasi ya chumba hapa?
(Var finns ett guesthouse? Har ni ett rum?)

Postat av: Linda-Sara

Nakula mboga tu!!!

2007-06-14 @ 18:34:29
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Linda-sara: Bra, du kan ju mer än mig...men vad det sista betyder vet jag icke!!Inget fult hoppas jag,hihi =) Jag säger bara toka, ja inte till dig dock, hihi!

2007-06-14 @ 18:52:11
Postat av: Linda-Sara

Jag är vegetarian. ;)

2007-06-14 @ 22:19:01
URL: http://kallfront.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback