Hello Africa

Jag har alltid sett mig som en ung kvinna i mina bästa år som vill se så mycket av världen som möjligt. Jag tycker om att resa och har sett en del under årens lopp.  Jag är nyfiken och gillar att ta del av nya länder och deras kultur (även om det är hemskt att det inte finns saltlakrits och filmjölk i hela världen).

Efter studenten flyttade jag till London och bodde där till och från i två år (London är originellt va?haha). Jag kunde inte komma hem till Sverige utan att drabbas av panik för hur dödligt tråkigt och trist var livet var här hemma. Varje gång jag kom hem till Örebro slog jag fast att här ville jag inte vara och bo. Under tiden i London planerades storslagna resor med lyxkryssare, road trips i USA, resor till Sydafrika med mera. Alla var vi unga och ville se vad som fanns därute (eller ja, då var det nog snygga killar och goa fyllor som lockade mest tyvärr,haha). Inga av dessa resor blev av men jag kan inte vara gladare för min tid i London. Jag har lärt känna många av mina allra bästa vänner där och har upplevt så mycket (båda goa och tråkiga saker). Men även den eran fick sig ett slut. Jag fick besked att jag kommit in på socionomprogrammet 2002 och var mäkta nervös hur jag skulle klara livet hemma i Sverige då jag flyttade hem.  

När jag flyttade till Göteborg förändrades dock min inställning. Jag förstod att om vardagen fylldes med något meningsfullt så hade jag inte samma behov att hela tiden springa vidare och Sverige rockar rätt fett. Jag har sen min flytt till Göteborg kunnat känna ro och stormtrivs här. Jag kan faktiskt inte i dagens läge tänka mig att bo någon annanstans än i Sverige, jag har hittat my place to be! Även under tiden jag har bott här har jag varit i Aussie land två gånger och så men att komma tillbaka hit har alltid varit en trygghet.

Jag vill utforska världen, finns så mycket att se men det är ingen panik eller fara på taket. Jag ska allt hinna. Sen jag kom hem från Australien den sista gången har jag känt mig rätt mätt på resandet och varit nöjd här. Jag har tappert försökt skaffa mig ett svensson liv (ni vet Volvo, kille, villa men det går sådär) men nu börjar det rycka i restarmen igen.  Jag är sugen igen och redo för nya äventyr. Jag vill ut och se nya grejer, uppleva nya kulturer, mat, människor och hela det där kitet!Tanken har funnits ett tag men nu tror jag minsann att det kan vara så att det blir av. 2008 planerar jag att ge mig ut på en tur i världen en stund...men kommer helt klart tillbaka!

Jag vet inte alls vad det blir av det hela men jag tycker det är så kul att jag skriver om det lite (U heard it here first!). Jag och min kära kollega söta L har planer som vi smider på. Idag var vi på stadbiblioteket och lånade böcker. Kontinenten vi talar om att resa till är Afrika, de östra och södra länderna för Afrika är ju pretty big. Jag är väldigt sugen på detta fast jag vet inte hur det blir än då vi fortfarande planerar som bövelen. Eller planerar, vi spånar lite kring hur det skulle kunna bli och vilka länder vi är sugna på. Jag testade till och med att snacka lite Swahiilii från en frasbok idag på bibblan. Jag lärde mig säga, jag vill ha en shot rom (fråga mig inte varför jag valde den frasen, hihi)...riktigt spännande språk.

Tar gärna emot Afrika tips om någon har några...Läser just nu om Tanzania, det är ett säkert tips för women travelling står det =) Nu ni, nu ska Lilla Karin go back to dr Albans roots. AFRICA!Så länge bjuder jag på några höjdpunkter från Aussie. Enjoy!

     

X


Kommentarer
Postat av: eremo

Tips: Det är varmt i Afrika.

Postat av: Johanna

Gört! Bara du gör klart för Afrika land att du bara är till låns för ditt hem är ju här hos oss i gbg:) Idag är sista dagen jag bor i min korre på studentgatan 20, rum 305... Undra om man kan smyga in något bus som inte inspektörerna hittar med sina vita handskar o detektiv ögon... Hihi.. kram

2007-06-05 @ 10:25:14
Postat av: Sara

Jag håller med Johanna, Afrika får gärna låna dig men bara om du kommer tillbaka igen..

2007-06-05 @ 11:36:11
Postat av: Sara

Jag håller med Johanna, Afrika får gärna låna dig men bara om du kommer tillbaka igen..

2007-06-05 @ 11:36:12
Postat av: Karin

Eremo: Nehe, gud vad bra, då vet jag...hihi
Johanna: jag kommer tillbaka såklart, vi ska ju hänga i Götet all day, every day...det vore tokigt med bus, bus är alltid uppskattat!
Sara: Jag kommer tillbaka, kan ju inte sticka från vackra Göööööteeeeboooooorg, hihi

2007-06-05 @ 16:47:39
Postat av: Linda-Sara

Lets gooooo to Africa nu stumpan!

2007-06-06 @ 21:41:01
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Linda-Sara: Ja, nu är vi snart där,hehe!

2007-06-07 @ 16:33:29
Postat av: Juliusmaria

Great site. Keep doing.

2010-02-19 @ 11:04:40
URL: http://juliusmaria.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback