Flaggan, flaggan...

Glad nationaldag eller vad man säger. Jag jobbar idag, så för mig blir det inget firande (som om det hade blivit det annars,hehe). Det är ju en sån pass ny dag så jag vet inte hur man firar en dag som denna!Eller jag har ju firat i skolan för en massa år sen men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till hela dagen.Hur gör ni? Eller hur gör djur med för den delen?

Imorse skulle jag och mina kollegor hissa den svenska flaggan. Det var en tumultartad scen om jag själv får säga det. Ingen visste hur det skulle gå till men alla höll god min och låtsades att de kunde. Nu hänger flaggan där, inte ser det ut som den hänger rätt. Ser bara ut som ett tygbylte nån hängt upp!Men men, vi hann med att vanhelga flaggan lite med, jag råkade tappa den i marken och min kollega tyckte det var roligt att låtsas använda den som dasspapper...

Det är true national day feeling =)

Ha en go dag i den tropiska värmen (som jag inte klagar på men som är varm)!!!

X

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag har sett på ungdomscup på mjörnvallen, suttir på altanen och varit ute och sprungit. På det hela en rätt väldisponerad dag tycker jag!

Postat av: Afrikanen

tänke jag skulle komma till ditt jobb och hålla i en kurs för hur man hissar och halar flaggan... jag är ju trots allt en afrikansk scoutledare eller a halft iaf. ps vet du att om flaggan nuddar marken så måste man elsda upp den! Iaf back inthe days!ds

2007-06-06 @ 22:41:05
Postat av: Karin

Moster: ja, du det håller jag med om!Låter som en bra nationaldag i värmen =)
Afrikanen: Ja, det skulle du kunna göra min lilla scout pärla!Då får jag bränna flaggan när jag kommer till jobbet imorgon då,hihi!Puss

2007-06-07 @ 16:31:57
Postat av: Nicklaszahra

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-05-29 @ 14:03:20
URL: http://nicklaszahra.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback