Att komma inom någon!?!

Alltså, det här är något jag måste dela med resten av världen, för något jag funderat på länge. Det är såhär, jag har några vänner från Halmstad och jag har fått lära mig något som de säger där nere som är så vridet. Jag kan liksom inte smälta det hela och har svårt att förstå logiken. Det handlar om uttrycket:

Jag kommer inom dig

För mig är det något helt annat (hey, kanske bara jag som är perverterad igen). När min Halmstads vän för första gången sa det till mig undrade jag bestämt varför personen ifråga skulle komma i mig, det var liksom inte part of the deal i vår vänskap. Sen var hon en tjej med. Det visar sig att det betyder ju typ

Jag kommer hem till dig, jag kommer förbi dig (jo, jag förstod det men är ju tvungen att krydda upp historien lite)

Kan man säga så tycker ni?Jag tycker det blir svårt att hålla isär begreppen här, jag tycker det låter konstigt och skapar en viss förvirring.

Förresten såg min tuffa kompis L Justin Timberlake gå in på Gamleport idag, min fråga är då; vad gör en världstjärna som han på ett sådant sunkställe? Jag fattar noll!!! han skulle ju kunna styra sin kosa varsom i Götet och så väljer han det gamla haket! Herre gud, någon behöver lära honom ett och annat!

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Ja han har fan inte koll... Gamle Port av alla ställen... Och nej, man kan inte säga "komma inom" det låter konstigt. Å andra sidan så låter "komma förbi" knäppt med, för vadå förbi, man stannar väll till?

Postat av: Sofia

jag håller med, det där med att komma/gå inom något är helt fel. tycker mina halländska/skånska klasskompisar e lika skumma som säger så! Vi har rätt de har fel! Glad midsommar i efterskorr =)

2007-06-24 @ 23:19:23
Postat av: eremo

och Justin spottar på sina fans.. För jävla trevlig kille det där...

2007-06-25 @ 08:06:50
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: sara

jag håller med dina vänner från halland..haha. Undra just varför.. Justin verkar vara jävligt bortskämd och gring men det blir nog en grym konsert ändå!

2007-06-25 @ 08:39:46
Postat av: Karin

Linda-sara: nej, hallå noll koll!Ja, visst låter det konstigt. Komma förbi kanske emd e dumt..hmmmm
Sofia: ja, de där hallänningarna e bra skumma, vi får hålla ihop, vi som har lite vett!
Eremo: Nej, alla i den här världen kan va trevliga, haha!
Sara: Ja, undra varför min lilla hallänning, haha!

2007-06-27 @ 11:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback