Duracellkaninen är i stan!

Jag har startat gnällbloggen men herregud ibland måste en föredetta gnällspik (jag är alltså utflyttad närking) få utlopp för sin klagan. 

Jag måste ha någon sorts radar på mig eller en stor skylt där det står TA HENNE över mitt huvud. Inte nog med att de ringer stup i kvarten (nu är Nix uppstyrt), de hoppar på mig på stadens gator och torg med. Jag stod där så fridfullt och väntade på en kompis då han stegade fram, käckare än Pernilla Wahlgren. Han hade verkligen målmedvetenhet i blicken.

Försäljare: Hej, får jag störa en stund?Har du tid att prata? (tjöt, tjöt, tjöt)
Jag: Jag är faktiskt nöjd med de jag ringer med redan, ni har ringt mig idag och jag är inte intresserad men om du vill slösa bort din tid shoot man shoot (jag var trevlig!!!).
Försäljaren: Ja, jag kanske kan låna några minuter av din tid så kan du fundera på mitt erbjudande....(Tjöt, tjöt och tjöt  och TJÖT följer). Ja, så nu vet du, som om du blir intresserad i framtiden så vet du vad vi har för pangpriser. Förresten vad ringer du med?
Jag: Jag har Bredbandsbolaget
Försäljaren: Ja, då spelar det jag sagt ingen roll, du har IP telefon och det här är vanlig telefon så att säga. Du är smart girl som ringer med de. Tack för din tid.

Varsågod, det var väldigt lite för mig men måste varit jobbigt för dig, för du var som en Duracellkanin på LSD (detta sa jag dock inte).

Jag funderar nu starkt på att skaffa Nix som skydd mot försäljare på gatan med. Så man kanske kan gå i någon bubbla så de inte kan stoppa en. För de är ju fucking everywhere.

Har haft en riktigt go eftermiddag och kväll. Fikat och myst rejält!Nu ska jag fortsätta mysa här hemma!

X

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, detta va det bästa inlägg jag läst idag! Det är verkligen så sant. Jag börjar tro att jag har en exakt likadan skylt över mitt huvud också! Dom ska dessutom alltid hoppa på en när man har som minst lust att prata med någon överhuvudtaget.

2007-07-10 @ 20:35:56
Postat av: Karin

Anonym: Tack, hihi..men visst är det så. de pejlar in att man inte vill prata så attackerar de. de är evil, det är vad jag tror =)

2007-07-10 @ 20:58:58
Postat av: Linda-Sara

Jag tänkte trycka upp en t-shirt. "Ingen Metro, ingen City och ingen Punk SE. Och inga jävla försäljare tack!"
Ska du ha en eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback