Ut med det gamla och in med det nya...

Men inte förrän jag har summerat 2006!!!Här kommer en liten överblick av gobitar från mitt år!Det är mycket att välja och vraka ifrån, tror det mesta jag kommer ihåg är från den senare delan av året men men  =)

Bästa happenings (ett axplock)

*Att lilla Ebba kom till vår värld den 20/5, vilket litet knytte!
* Robbie Williams på Scandinavium den 1/7, vilket baluns!
* Min 25 års fest, grymt kul fest om ni frågar mig =)
* Den härligt varma sommaren som gjorde hela Sverige löjligt lyckliga inklusive moi!
*Att lilla jag blev en klar socionom,tok tok!

Mest lyssnade skivorna

*New found glory- Coming home
*Justin Timberlake-Future/sex Love/sounds
*John Mayer- Continuum
*Keane-Under the iron sea
*Pete Murray-See the sun

2006 boktips

*
Stieg larsson- Män som hatar kvinnor (vilken bok, kunde inte sluta läsa)
*Stieg Larsson- Flickan som lekte med elden (har inte ens läst ut än men shit, han skriver så jävla bra!)
*Martina Haag-Undebar och älskad av alla...(En feel good bok med många skratt)
*Fredrik Strage- Fans (En lika bra bok som Strages första Mikrofonkåt, riktigt underhållande)
*Lotta Thell-I skuggan av värmen (Mycket gripande och upprörande bok. Detta år kan jag förövrigt tillägga att jag läst otroligt många självbiografier om missbruk!

Tråkigheter

* Hjärtesorg är aldrig kul, speciellt inte 2006!men det man inte dör av gör en starkare!!!
* Världens alla hemskheter, usch. Året har kantats av våld, krig, svält, naturkatastrofer.Inget unikt för detta år kanske men jag frågar mig ändå varför gör vi inte mer än vi har förmågan till?
*Att vi blev totalt sågade på vår C-uppsats, det finns något som heter schysst examinator och så finns det de som gillar att vara elaka...
*Det är tråkigt att fundera på vad man vill bli när man blir stor, det har jag gjort mycket detta år. Inte på ett sådant där drömskt sätt utan mer, HJÄÄÄÄÄÄLPPPPPPPPP MIIIIIIIIIIG!
* I brist på annat får jag nog säga Sveriges brakförlust mot Tyskland i VM...jag skyller fortfarande på de där Sverige trosorna som skulle ge tur men icke sa nicke, blev raka motsatsen!

Har jag glömt något?Det har jag säkert, ett år har en jävla massa dagar så...

Nu är det nytt år och HEEEEJ LIIIIIIVEEET, nu jävlar kommer jag och jag kommer inte vara nådig!

X


Kommentarer
Postat av: t-afrot-afrikanen

Du glömde en väldigt viktig sak på din tråkighetslista. Alliansen!

2007-01-01 @ 15:35:28
Postat av: Karin

Afrot: Mitt älskade afro, tack för påminnelsen, det ska genast åtgärdas, haha!

2007-01-01 @ 17:44:52
Postat av: Hillevi.

eh.. vad då Robbie? har du svikit Marc, menar du?
Jag minns allt...

2007-01-08 @ 18:05:57
Postat av: Karin

Hillevi: Jooo, du har rätt. Mark är allt en favvo fortfarande men Robbie har ju gjort mer karriär, hihi...du var lite före din tid, du gillade ju Robbie i TT!!!Jag har ju kommit på efterkälken jag,tok!

2007-01-08 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback