My life 2007

Summering av 2007 i ett lååångt inlägg så håll i hatten!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hmmmmmm, jag hade min första betalda semester, en milstople i historieböckerna om ni frågar mig. Utöver detta var det nog same old same old!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Detta skrev jag förra året i min blogg (kommentar i parantesen):
  1. tänka positivt (det gör jag fortfarande inte, haha).
  2. Visa medkänsla (det hoppas jag att jag gör men kan alltid bli ännu bättre).
  3. Skapa tillit (Very important både personligt och yrkesmässigt).
  4. vara ödmjuk (Ja, jag kan framstå som dryg men inte år 2007, sa jag då men tror jag är minst lika dryg, och jag står för det).
  5. Börja träna igen (första delen av året var jag en stjärna sen dalade jag efter sommaren, damn it).
  6. Satsa hårt på mitt körkort (hej nervvrak det vet vi alla hur det gick).
  7. Släppa tag från det gamla och ta tag i det nya, nytt år nya tag!!! (jorå, en del men inte tillräckligt, fortfarande massa spöken).
  8. Våga, våga våga...det är mycket jag skulle vilja våga! (Jag utmanar mig själv mycket mer, en början ivf!)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nix pix päron.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej men farmor skrämdes rejält där ett tag men det har vi rett ut *puh*.

5. Vilka länder besökte du? England, räknas Umeå och Stockholm och Örebro som länder? I så fall har jag rest väldigt mycket, hihi!

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Ett körkort och sen hitta mannen i mitt liv.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? Många datum som jag kommer ihåg, 2/4 tatuerade jag mig, 5/11 blev farmor dålig, mina uppkörningsdatum och ja, min födelsedag kommer jag alltid ihåg.

8. Vad var din största framgång 2007? Att jag avslutade något som påbörjades 2007 som har legat och gnagt sen urminnestider!

9. Största misstaget? Det klassiska misstaget, dricka lite för mycket och utrusta sig med mobiltelefonen. Det har i år lett till mycket dumheter. Det behövs verkligen inte ens vara för mycket alkohol, bara dricka tillsammans med en mobil är i mitt fall total livsfara. Eller nej, bara mig nykter med en mobiltelefon är fan livsfara med.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, rätt pigg och kry faktiskt!

11. Bästa köpet? Hmmmmm, gjort många, många. Men mycket randigt, rosa, med stjärnor och dödskallar. Min mamma har pikat mig att jag borde klä mig som någon i min egen ålder, vet inte vad jag ska säga om detta?

12. Vad spenderade du mest pengar på? Körkortet som verkligen kommer bli det dyraste jag äger NÅGONSIN, haha.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Många, många...

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag måste säga att 2007 har varit ett rätt tufft år. Jag har grävt fram spöken och lik ur garderoben som har varit där alldeles för länge. Våren var en lättnad samtidigt som det gjorde väldigt ont. Jag har varit bitter och känt mig sviken. Detta har jag dock fått reda ut en gång för alla med professionell hjälp. Utöver det har mitt psyke fått sig en omgång i samband med körkortet. Men fan, har haft så mycket roliga stunder med! Så jag antar att dalarna och topparna tillsammans skapar någon sorts jämn väg på Närke slätten.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft råd och tid att resa mer, världen är ju så stor, ack så stor!

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ringt hem till mamma och pappa och gråtit. för deras skull alltså.

17. Blev du kär i år?
Nej, sanna mina ord. Möjligtvis kär i kärleken.

18. Hur många one night stands? Alltså, det beror på hur man definierar ett one night stand. Därför säger jag pass på den frågan.

19. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Im not a hater, Im a loving sister!

20. Något du önskade dig och fick?
En härlig semester, en helt galen rolig maskerad som jag anordnade, en tatuering, en mysig resa till Sälen, se Justin Timberlake shaka rumpan och listan kan göras lång, långare långast!

21. Något du önskade dig men inte fick?
Körkortet och sol (blek som en fiskpinne).

22. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jag var ledig från jobbet och hade tebjudning här hos mig på kvällen.

23. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, ett körkort, haha! Sen skulle det varit bra om jag förstod mig på det manliga släktet men det är inte bara 2007 utan de senaste 26 åren.

24. Vad fick dig att må bra?
Alltså, det som gör mitt liv är mina älskade vänner och min underbara familj.

25. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, på denna fråga måste jag ju svara Måns Zelmerlöv, det finns inget annat svar som kan godkännas, haha (internt AB).

26. Vem saknade du?
Några as som inte är värda att vara saknade och sen några vänner som flög ut i periforin.

27. De bästa nya människorna du träffade?
Jag har nog inte träffat några nya människor men kommit närmre en del redan existerande vänner.

28. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att man inte ska ha offerkoftan på sig allt för långa stunder. Det handlar om att växa upp, klippa sig och skaffa sig ett jobb!

29. Citera en sångtext som summerar ditt år:
That's my cool and I can't take it off,
haha!

Sugna? Gör det vetja! Att summera året är ju ball!

Gott nytt år säger jag till er alla!!!

X

Kommentarer
Postat av: sara

Man kan ju inte vara sugen på nån annan än Måns! (nu snackar vi sugen på kändis, alltså...) Måns rules!!

2007-12-31 @ 14:34:00
Postat av: Johanna

Måns is the Man! Min pappa har skaffat bredband så jag känner på mig att times are changing:) Puss och gott nytt igen!

2007-12-31 @ 15:22:56
Postat av: Stina

Måns! Måns! Måns!! Och Sara, du borde ju veta vad du pratar om, du har ju till och med varit honom!! HAHAHAHA!!! mer internet, sorry...
Jag vill också säga att jag under året har börjat tycka fruktansvärt illa om mitt ex (för fem-sex år sedan!!) och det var på tiden!! Det aset!!! =) Det är nog min största framgång i år, och att jag lärt mig att stå på mig själv och tro på det jag gör, även om ingen annan gör det (läs soc i Nynäs!!)
Ha ett riktigt gott nytt år 2008!! Det är året då du och jag Karin kommer att träffa mannen med stort M och ta det där Körkortet!!!

Måste också säga att jag tycker att du verkar ha haft en riktigt jobbigt år, men ett som gör det möjligt för många många bra kommande år, och det är jag imponerad av!!! Var stolt vännen!! Alla orkar inte gå igenom gammal skit som ligger och skrotar... Du går verkligen in i 2008 med massa värdighet!! You go girl!!!
Kram

2007-12-31 @ 15:31:43
Postat av: Linda-Sara

Summera - måste jag med göra! :D

Postat av: Alla mina pojkar

Låter som att du också gått igenom en del under året som gått.Nu tar vi nya friska tag ;) Shit vad klämkäck jag lät där.. haha. Gott nytt år iaf:)

2008-01-01 @ 13:30:06
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Karin

Sara: Måns rules och snart går vi till Storan =)

Johanna: Ja, kors i taket när pappa har bredband, haha!

Stina: Puss påre =)

Linda-sara: Do it!!!

Alla mina pojkar: Klämkäck it is men det får man vara såhär när det nya året har börjat! sen framåt oktober är allt helvete ändå, haha!

2008-01-03 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback