Lisebergskaninen goes Johnny Depp

Jag var på Liseberg idag...

det var jag inte ensam om att vara. Herre gud, satan in the gatan vad folk det var. Det borde ju jag kunnat ha listat ut men ibland så tror jag mer om mänskligheten. Hur kan alla var så dumma att gå dit på lördag eftermiddag? Lika dumma som jag tydligen. Hur som helst var det en orgie i barn som skrek, barnvagnar, folk som knödde och sen hysteriskt mycket lampor. Ja, det är så vackert när mörkret lägger sig över Liseberg. Jag blir nästan lite tårögd, hihi!

Liseberg bjöd på samma koncept som varje år. En av mina favoriter idag var nog ändå isshowen som vi tittade på (eller inte). Vi kan kalla den Lisebergs kaninerna goes Pirates of the carribean. Fyra Lisebergskaniner på skridskor utklädda till pirater och sen en drös med kids som åkte omkring. Det var en show som bland annat bjöd på lite riverdance, slagsmål och kuslig musik.

Jag kan säga att jag hade varit skitskraj om jag var ett litet barn som såg fyra gigantiska gröna kaniner åkandes. De där gröna kaninerna får ju fan vem som helst att få mardrömmar! De har helt psykotiska leenden och med utklädnader som en skotte kanin, en kock kanin och ett spöke till kanin ryser man allt lite!Brrrrr.......

Nu ska jag satsa på SM i att äta genom en vegetarisk pizza med fetaost och sen eventuellt klämma i mig en chipspåse, yay!

X

Kommentarer
Postat av: Helena

Hmmm... varför går du dit på
en lördag. För tre år sen var jag och Agnes där på en lördag. Fy säger jag men då möte vi din andra morbror och moster där. Det var lite märkligt. Vi gick och det gick inte att stanna och prata för det var så mycket folk. Fruktansvärt.

Postat av: Linda-Sara

Karin, jag är glad att jag inte följde med. Jag vet hur jag är bland folk när det är trångt. Panikslagen. Blä.

2007-12-16 @ 14:54:43
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Helena: Nej, det är en bra fråga, vi tänkte nog inte så långt. Men fy fabian, det var ingen höjdare. Så aldrig mer en lördag där, får bli en vardag....

L-s: ja, det var tur för du hade inte pallat stanna länge, helt otroligt vad folk är dumma som går dit på en lördag, haha...

2007-12-17 @ 11:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback