Gravidchock!!!!

Så har det hänt igen, det är lite tröttsamt men börjar ju bli van vid detta lag =) Jag har blivit tillfrågad mycket under min "köttbulle" tid i London, dvs då jag drack öl och åt fet mat så jag gick upp 10 kilo. Då frågade människor i kör (en lätt överdrift som vanligt när jag är en storyteller).

Är du gravid?

Senast jag hörde detta var på mitt sommarjobb 2005 då min dåvarande chef ville kommentera min uppsvällda mage inte en gång utan två dagar i rad. Hon ville verkligen försäkra sig om att jag icke var gravid och gav sig liksom inte. Förstår inte hur man har mage (ordvits i det hela)? Jag tänker att man borde fråga när människor är i 8 månaden, då blir det liksom inte fel, haha och ingen behöver bli förnärmad!

Så idag kom frågan igen och jag börjar undra. Är det något jag inte ser? För jag vet att jag har en liten bula på magen men inte fasen ser jag gravid ut. Jag tar verkligen inte åt mig men jag tycker på något sätt det är skrattretande.

Sen är jag ju såklart nyfiken om det är någon annan som är med om detta så ofta som jag?!?Ofta är ju som sagt var en överdrift men jag tycker ändå att 6 gånger under sin livstid är mycket med tanke på att jag aldrig har varit gravid!

Så nu vill jag dementera dessa gravididitetsrykten en gång för alla!!! Den dagen då jag eventuellt blir gravid berättar jag säkert inte, för alla har nog redan frågat mig vid det laget, eller vad tror ni?

( Hälsningar gravida Karin som bifogra en bild från i somras då barnet precis hade börjat växa!)



X

Kommentarer
Postat av: Annavattenkanna

I fjol så gick hon med herrarna i hagen... Nä, skoja bara. Jag menar, du köper väl kläder på barnavdelningen till dig själv, eller ;)
Jag tycker inte du ser gravid ut! Jag däremot ser höggravid ut fast jag bara är i vecka 11.. Så håll i dig de närmaste månaderna så ska du få se på mage..
Kram å ses i morgon!
Anna

2007-12-05 @ 19:36:13
Postat av: eremo

du kan väl inte vara gravid. du är ju inte gift.

Postat av: Karin

Anna: ja, du går fan med herrar i hagen men du ska ju ha en beis med, haha. Fast tycker inte du ser på tjocken ut, men kan tänka mig att du känner skillnaden! Håll i hatten säger jag bara...hihi kram kram och ses imorgon, pigga och glada!

Eremo: Precis, vill ju inte föda en bastard (läs oäkting) ju...Dock är jag en oäkting själv...

2007-12-05 @ 19:58:34
Postat av: Stina

Tycker att kunder på banken och klienter jag träffar nu frågar hela tiden =( Det stärker ju verkligen ens självförtroende!! Vi pratade om det på jobbet också och nästan alla tjejer har fått frågan nån gång....

2007-12-05 @ 20:36:53
Postat av: Helena

den enda under hela mitt liv som frågat om jag var gravid när jag inte var det var din far. När jag och morbordern gifte oss.... sen vet man ju inte vad andra har trott.

2007-12-05 @ 22:04:00
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: ny

haha...inte så snällt kanske. men såhär i efterhand lite roligt=)

2007-12-05 @ 22:04:40
URL: http://ny1984.blogg.se
Postat av: sara

Jag fick frågan av en tant på jobbet för ett tag sen.. Jag dementerade starkt! Även illamående kan locka fram dessa frågor, senast i tisdags frågade tre personer om jag var gravid. Skräddaren säger NEJ!

2007-12-06 @ 14:16:45
Postat av: Linda-Sara

Jodå, fast oftast av psykiskt sjuka personer. Tex när jag jobbade på Altbo, då var den en som verkligen inte gav sig och sa att han VISSTE att jag var gravid. Eller som i somras då det kom fram en märklig man när jag stod utanför domkyrkan och sa "Men hej" Vad länge sen! Åh, är du gravid?!". Jag hade aldrig sett honom förut. Sen ville han fråga en massa om Gud och krama mig, men jag satte stopp för det. Jesus Christ...

2007-12-06 @ 17:10:28
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Karin

Stina: Hela tiden? herre gud, så ofta händer det inte mig och det är jag glad för, haha!Det verkar som det är rätt vanligt...

Moster: Haha,pappan min är bra tokig. Men då hade du ju precis fått Agnes, Erik dröjde väl allt lite där....

Ny: Nej, inte så jävla smidigt ivf. Men ja, klart man kan skaratta åt det såhär men nån måtta får det va!

Sara: Skräddaren säger nej här med, haha. Den funkar alltid. Jag vet, jag brukar aldrig säga att jag mår illa på morgonen för då kommer frågan direkt. men det är mest chockande när nån bara frågar hipp som happ!

Linda-sara: haha, Ja, jesus christ va nog rätt tänkt, man får passa sig för de där kristna typerna =)

2007-12-06 @ 17:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback