Ett barn är fött

Nu i dagens high tech tider är det sällan man får någon post. Post har liksom spelat ut sin roll, nu sköter jag nästan allt från datorn med räkningar och sånt. Jag får några tidningar, lönespecikfikationen och annat blaj men nja, inte ofta det dimper ner något här inte. Jag tycker dock det är löjligt kul att få post och är alltid förväntansfull (trots att jag vet att jag aldrig får något, haha) när jag öppnar dörren. Kanske har någon skickat ett roligt brev eller ett fint vykort från en varm plats? Hur jag kan tro detta är helt galet med tanke på att jag själv aldrig skickar brev eller kort, det var nog sist när Hjälmaren brann.

Idag när jag står i duschen hör jag att det dimper ner något, inget tungt utan något som skulle kunna vara ett brev alternativt ett vykort =) Full av förväntan duschar jag snabbt som attan klart och kilar ut till hallen. Ja, när jag säger kila så ska ni veta att från duschen till hallen är det cirkus fem steg. Vad möts jag av då? Tidningen Regionmagasinet, temanummer Ett barn är fött-18 sidor om de första omvälvande åren i våra liv...

Med lockande rubriker som Hjälp, jag hinner inte duscha, Ossian fick rör i öronen, spädbarnskolik så överlever du...

Ja, Tack så jävla mycket. Inte nog med att ni påminner mig om min biologiska klocka som fullständigt kör över mig utan ni tar upp min dyra postplats!Men ja, ni gör ett bra jobb.....tackar! Den här tidingen ska jag läsa med största intresse!Fan, finns till och med ett korsord, nu ni!

X

Kommentarer
Postat av: ny

spännande värre! släng i en flaskpost från hisingsbron och håll tummarna=) jag blir glad när jag får brev från hyresgästföreningen som vill bjuda mig på möte...det lät bättre i mitt huvud..hmm=)

Postat av: Stina

Bara för att rubriken är som den är... Jag ska bli moster!!! =) =) =) Kram =)

2007-12-14 @ 22:04:55
Postat av: Helena

men så kul att se ditt inlägg. Jag har redan slängt detta som man ödslar mina skattepengar på. Jag var lätt upprörd här i eftermiddags. Och det är rätt hög grad för mig som oftast inte bryr sig. Kram på dig.

2007-12-14 @ 22:49:07
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Karin

Ny: Jag får nog göra det ochs e om jag får svar!!!Bjuda dig på möte, hmmm, vadå för möten? Jag vill med gå på möte!

Stina: ja, haha...moster var det ja. Din syrra ska klämma ut en, vad skoj!TJIHOOOOOOO

Moster: Men, fick du med den tidningen? Spännande, vi är ju inte riktigt i samma målgrupp. Till dig säger de att du borde klämma ut några fler, till mig säger de skynda på för i helvete!

2007-12-15 @ 13:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback