Det kom en råtta ur toaletten

Igår vad jag på After work, som är ett spännande fenomen. Man börjar dricka klockan efter jobbet och sen dricker man en stund tills man är trött och vill gå hem. Jag och mitt följe bestämde oss för att kombinera den briljanta after worken med en utgång efter. Det fungerade si sådär. Man orkar liksom inte så mycket när man börjar dricka vid halv fem, när klockan är tio är man redan färdig att gå hem. Men vi höll ut! När klockan var cirkus tolv var jag både mätt på mat, alkohol och klubbande (som aldrig hände). Jag kände mig mest som en svullen bakelse...
Dock var det en mycket trevlig afton, med en vän som jag träffar allt för sällan. Hur det nu kommer sig kan man undra.

På after worken började vi prata om husdjur och vi kom osökt in på råttor och möss. Jag har ju haft både möss och råttor som husdjur och har verkligen inga problem med dessa djur. Dock tycker jag vilda råttor som är stora som hus är fruktansvärt otäcka. När jag bodde hemma i Örebro hade vi komposter på gården och där fanns det råttor som levde lyxliv i komposterna. Stora som bufflar var de i mina ögon. En kväll när jag skulle gå hem kilade en sån här stor buffel förbi mig och då trodde jag banne mig att jag skulle dö. Då min pappa var mr kompostansvarig i huset fick han även äran att drämma ihjäl de, det var en kamp på liv och död vill jag lova =) Anyway back to the story. Igår pratade vi om råttor som kommer upp ur toaletter, klättrar på väggar, biter folk så de får rabies och sånt...

Igår när jag kom och idag har jag med stor tveksamhet kissat, haha. Jag har inte riktigt känt mig bekväm att sitta still på toan. Tänk om det kommer en fet råtta och biter tag i punanin, det hade varit något att berätta för barnbarnen!

Ja ni, får sluta upp med denna paranoia och fokusera på de lite viktigare bitarna i livet...

X


Kommentarer
Postat av: Stina

själv tittar jag alltid efter så att det inte ligger en orm i toaletten innan jag sätter mig!! Det är min skräck!!

2007-12-15 @ 18:39:42
Postat av: Karin

Stina: brrrrr, usch nu får jag ännu en sak att oroa mig för =)

2007-12-17 @ 11:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback