Dålig service AB

Ja herre gud, mycket ska man vara med om innan man blir grå hårig =)

Time to dissa ett café i Gbg, redan slängt en och annan smocka på några restauranger men nu är det dags igen.  Det märks att man bor i en stor stad, man kan pyssla med olika skumma saker och ändå få kunder! Var på ett fik som heter Franks och jag och min vän J skulle äta något. De hade typ tre mackor kvar, foccacia, lasange, paj och en meny med olika sallader (som jag förövrigt ätit där sent på kvällen förut). Detta utspelade sig i kassan:

Jag: jag skulle vilja ha en sallad
Tjejen: Nej, vi serverar ingen mat längre
Jag: Okej, då tar jag en foccaia (en macka som ska VÄRMAS)
Tjejen: nej, det kan du inte heller få
Jag: Men vad jag kan få då?
Tjejen: mackor som är kalla )typ tre kvar, hur mycket kunder som helst)
Jag: men varför har ni maten framme då om den inte säljs och får ätas?
Tjejen: Vi har ingenstans att göra av den (MEN TÄCK ÖVER DEN FÖR HELVETE OCH SKRIV EN LAPP)!

Ja, egentligen ville jag bara gå men vi hade satt os och köat i hundra år. Tog en kall jävla smörgås och åt.

En stund senare hör jag hur en annan tjej blir serverad vitlöksbröd, som man visst måste värma...hmmm. När vi går ifrån stället står det massor av tallrikar som visar att människor rätt nyss har ätiti sallad, har jag missat något?

Tjejen i kassan var stressad, mycket kö och människor men nja, gnällig som jag är måste jag ändå säga att jag inte riktigt förstår hur hon tänkte. Jag ska nu gå dit igen samma tid och se om jag kan få en sallad, jag ska vara en pain in the ass, hehe! Skam den som ger sig....

Anyway, trött som en gurka, nu ska det sovas!

X

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är oxå helt döööööd... dead women walking eller nått. Längtar så efter jul och lite ledigt.

2007-12-18 @ 22:46:16
Postat av: Johanna

Synd det där med frankie jag gillar stället och har goda minnen från det cafet... Hade min första gbg dejt dätr.. sweet memories:)

2007-12-18 @ 22:48:45
Postat av: Karin

Johanna: Ja, dödens död var det igår men i övermorgon tuffar vi hemåt, hem till gamla Öret för some jul!!!yay,. visst 'är det trist men jag ska som sagt gå dit igen och se hur det ligger till....HIHI

2007-12-19 @ 11:10:12
Postat av: Hillevi.

Ha, det låter som ett inlägg på tjuvlyssnat.se för inte så länge sedan, undrar om det är samma ställe, där gick det inte att beställa varm mat- men efterrättspajen erbjöds varm, av samma personal som sagt att inget kunde värmas på kvällen, det är logik det.

2007-12-19 @ 19:05:45
Postat av: Karin

Hillevi: Visst är det galet, haha...jag förstår ingenting faktiskt. Men som sagt var, jag ska gå och undersöka en gång till....hihi

2007-12-20 @ 09:36:00
Postat av: Sverreerica

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback