Tiden den går och vi med den...

På valborg förra året regnade det brutalt det och var riktigt kallt med blåst. Jag hade jobbat hela helgen på mitt relativt nya jobb och var mentalt helt slut. Jag var mitt uppe i min flytt och alla saker stod i det nya rummet. Jag skulle sova hos dirty D då jag inte skulle få nycklar och tillträde till mitt nya bygge förrän den 1 maj. Det vara bara en sån där dag då inget kändes riktigt kul, jag ville bara krypa ned i min egen säng och vara ensam...Väl hemma hos dirty D blev det inte roligare,det blev adjöss och good bye mitt i valborgsfirandet. Jag åkte hem till J där jag grät i dagarna tre. 

För mig känns det som igår, att det gått ett helt år sen den kvällen är ofattbart. Fast när man börjar tänka på vad som hänt sen den där kalla regniga dagen så känns det inte lika nära...det är ju mer än en evighet sen. En evighets evighet och ännu mer evighet!

*Jag har hunnit flytta till min egen lya i mitt egna ghetto <3
* Jag har blivit en stor fröken på 25 höstar (som gillar disco, pärlplattor och hästar)
* Mitt hjärta är nästintill läkt, bara lite småsprickor kvar
* Jag har jobbat som socionom i över ett år och betalar nu av mitt studielån med glädje,hehe...
* Jag har en gång för alla bestämt mig att ta itu med de där spökena som bor i min garderob
* Jag har ännu en gång konstaterat att man kan inte lära gamla byrackor att sitta!Det är bara gilla läget! 

Ja, herregud...tiden går och vi med den. Livet är gott och jag känner mig lite mer komplett för var dag som går. Att det ska ta så många år att vara fullständigt tillfreds med sig själv!Det är fördelen med att bli äldre, man blir fan mycket klokare och förstår sig på sig själv på ett helt annat sätt.

Och förresten, att bli dumpad på valborg, när man håller på att flytta och just börjat ett nytt jobb är fan inte nice. Han kunde la väntat ett litet tag tills saker var lite lugnare =)

Glad valborg!Tjiiihooooooo!Jag ska jobba kväll och natt minsann minsann..


Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Låter som en sund inställning stumpan! Och det var ett jäkligt taskigt tillfälle att göra slut på... Fy fasen. Hoppas denna valborg blir bättre! :)

Postat av: sofia

nu går allt mot ljusare tider. banne mig! kämpa på vännen! kram

2007-04-30 @ 17:25:23
Postat av: Karin

Linda-sara: ja, jag hoppas att jag har sund inställning mestan dels av tiden, hihi!Ja, denna valborg kommer bli mycket bättre, det känns redan,hihi!

Sofia: Ja, ljusare tider blir det och det är ju gott. Jag kämpar på som aldrig förr, huga huga!Kram

2007-04-30 @ 19:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback