Lyssna då för fan!

En morgonkvist som denna tycker jag nog det är dags för lite musiktips. Jag vill som sagt var  gärna pracka på andra min musiksmak. Jag får ofta höra att jag har väldigt dålig musiksmak så detta kanske inte bådar gott, hehe.Jag fick en sån där lyckoruskänsla idag när jag lyssnade på musik igår kväll och det vill jag såklart dela med mig av. Here it goes....(blogg.se krånglade igår och därför kommer detta idag, huga)...

1. Alltså, på allvar, lyssna nu på
Nejra, det är en hitparad som heter duga. Just nu är min favvolåt our lovely friend luck. Nejras musik är verkligen så klockren och lyckorus strömmar genom kroppen när jag lyssnar på detta.Texterna är så sjukt bra och känns som om jag hade kunnat skriva musik, hade jag skrivit de här låtarna. Nu är hon signade, så look out for her shit!

2. I Sälen tittade en gammal räv fram ur garderoben, Jamie Cullum och hans superheta skiva Twentysomething. Den har spelats flitigt här hemma de senaste dagarna och Singing in rain har fått mig att göra ett och annan skutt, lyssna då för fan!!!!Så jävla bra!

 3. Tomas Andersson Wijs tolkning av Carolas Evighet. Vem kunde tro att en sådan förskräcklig låt kunde bli så vacker och kännas så äkta (till skillnad från Carolas hysteriiiiiiiia).

4. Till sist,..Jag har alltid varit ett fan av Maroon 5, tyckte Songs about Jane var en riktig hej hallå skiva. Jag och J såg de i Adelaide och efter det var jag ännu mer såld, ett band som är tighta som fan och en sångare som kan få vilken brud som helst att svimma. Han är inte en typisk Karin kille men jävlar vad het han är (and he knows it). Ja ja, tillbaka till saken, detta är deras nya låt Makes me wonder, listen och njut av videon som ni kan se om ni klickar er fram till media sektionen (MUMS MUMS)...Det är så värt det. Jag vet inte än om låten håller i längden men jag gillar de än så länge.

Nu får ni alla ha en trevlig dag...jag ska till playan..tell u tonight!

X


Kommentarer
Postat av: eremo

men ditt lilla vårtsvin, var är Ace of Base i dina tips!?
Va va va?

Postat av: Karin

Eremo: shut up kyckling, blir inget Ace of base, tjatade om de i lördags med....NOG!

2007-04-11 @ 21:05:07
Postat av: eremo

Gjorde jag?
Ja fan det gjorde jag hemma hos Olle va?
Jag var full, okej!

2007-04-12 @ 10:43:43
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Karin

Eremo: Ja, fan du och dina Ace of base, du ville väldigt gärna lyssna på Milli Vanilli med,hihi...toka där!

2007-04-12 @ 18:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback