Hora???!!!

Jag och M är ute och promenerar med lilla E i Babybjörnen. Vi närmar oss en liten kulle där det står fyra killar, den äldste kanske är 10 år. På gatan under kullen går en tjej, som inte känner dessa killar, kanske är hon i 15 års åldern.

Killarna i kör: HORA HORA HORA HORA...
Jag: (Blir arg och hojtar till!) Men vad håller ni på med?
Killarna tystnar och vi passerar men när vi kommit en bit börjar de igen.
Killarna i kör: HORA HORA HORA HORA
Jag: (ännu mer arg och säger med min socionom myndiga röst): Men på allvar, vad håller ni på med?
Killarna blir tysta men jag hör lite småmummel som liknar ordet hora....vid detta lag är vi rätt långt borta och jag kan antingen vända och läxa upp de eller gå vidare. Jag går vidare vilket jag ångrar. Jag skulle gått upp på den där kullen och skällt ut de efter noter!!!Killar som är i den åldern förstår inte ens innebörden av ordet hora och skriker på tjejer de inte ens känner, (som är dubbel så gamla) det gör mig mörkrädd.

År 2007 och vi har inte kommit längre!Fan alltså...

X

Kommentarer
Postat av: Moster

Jag är stolt över dig! Morbror också det märks att det är ni som är "riktig" släkt. Han brukar säga till ungdomar både det ena och andra och vad han brukar vilja göra med mopedister som far fram som jehun ska vi inte prata om.

2007-04-13 @ 23:28:28
Postat av: Karin

Moster och morbror: haha, det är bra det, vi släktingar får hålla ihop. Jag kunde bara inte hålla käften!!Ungdomar är ett eget släkte, man måste berätta hur saker och ting ska vara ju, haha!

2007-04-14 @ 09:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback