Har du så jävla bråttom eller vad är problemet?

Jag tror det är dags att starta en körkortsblogg nu!Just nu är det mycket körkortstankar i mitt huvud...Har kört med S efter jobbet, det började så bra men ju mer jag körde ju mer gick pulsen upp. Min stressnivå är lika med noll och idag insåg jag ännu en gång att jag måste lära mig att coola ner och skita i hur andra kör men det är så svårt. .
Jag blir så arg....

Jag har inget körkort, jag har en skylt på bilen där det står ÖVNINGSKÖR med stora stora bokstäver. Jag kör för att lära mig.Vad är det i detta som är så svårt att förstå?Idag när jag var ute och körde med min vän S (som förövrigt borde få bragdguldet för att hon är så modig att hon kör med mig) var det full kalabalik. Jag vet att jag inte kör felfritt och bra men give me a break, behöver man tuta på mig när jag inte utgör en fara. Situationen var följande: Jag bromsade ner i god tid för att växla ned innan en cirkulationsplats, och då tutar människan. Det var inte så att han var i riskzonen att köra in mig. MÄNNISKA!

Inte nog med det så gör folk helt galna omkörningar, kör fortare än Bosse Blixt och beter sig allmänt svinigt på vägarna. Jag säger bara vet hut, bete er som vuxna människor och visa hänsyn!

En bildåre ska jag inte bli när jag är stor och har körkort. Tack för mig klagorutan! Det var dagens lilla spya
 
*gör ett käckt kräkljud*

X

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Det är något med övningskör-skylten som framkallar konstiga reaktioner hos medbilisterna. Jag upplevde det med - galna omkörningar och allmänt udda beteende. Usch och fy!
Du kör säkert som en gudinna Karin! :)

Postat av: Karin

Linda-sara: Ja, visst e det så men jag förstår inte, vi har ju alla varit nybörjare, eller hur?Gudinna, nja en full sådan isåfall, haha

2007-04-19 @ 17:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback