Vem vill du vara?

Äntligen hemma, dagens resa var lång vill jag lova. Först var tåget försenat en halvtimme och sen när jag väl var i Gbg så var det snigeltrafik på bussen hem, hela vägen...men nu är jag hemma. Uttråkad efter en lång resa utan mobil, hihi....mobilstatus, två missade samtal och ett sms...

På jobbet idag började vi i personalen prata om vad man vill bli ihågkommen för. Diskussionen började med att vi pratade om Einstein och andra såna dära gubbar och gummor som nu alla vet vilka de är. Ja, så vi började spåna där om vad man vill bli ihågkommen som, jag blev helt lyrisk i mina utlägg och drog paralleller till att jag ville vara som moder Teresa, hon som kom "botemedlet" på alkoholism, den som löste alla jordens konflikter och en massa andra vilda drömmar...Ja jag var i toppform.

Mitt i ett av mina utlägg stötte jag till en kaffekopp och vår vita matta blev färgen brun, tok!Det var ju mindre kul men vi skrattade lite och sen sa min chef. -

-Karin, jag vet två saker vi här kommer komma ihåg dig för. Det ena som tjejen som spillde ut kaffet under vår diskussion om att bli ihågkommen och sen dina soppor....=)

ja, så det verkar inte som jag blir någon Moder Teresa, kanske tur är det....Jag har funderat mer på det där, jag tror jag vill bli ihågkommen som en godhjärtat människa, eller nåt sånt.

Ni som läser min blogg, vad skulle ni vilja bli ihågkomna för??

X

Kommentarer
Postat av: eremo

nöjer mig med att bli ihågkommen alls jag.
nähä jag var inget bitter.

2006-11-08 @ 20:53:05
Postat av: Karin

Eremo:vadan denna bitterhet?Jag å du kan bilda klubb ifrågan,Bittersweet club eller så, haha....

2006-11-09 @ 09:38:09
Postat av: eremo

då vill jag bli ihågkommen som ordförande för "den bittra klubben".

2006-11-09 @ 09:41:57
Postat av: Linda

Jadu, bra fraga... Visst skulle det vara fint att bli ihagkommen for sitt goda hjarta? Jag satsar pa det jag med!

Postat av: Karin

Eremo: Okej, I will write it down...=)Är jag sekreterare då eller?

Linda: Ja, gott hjärta är nog det bästa alltså...

2006-11-09 @ 21:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback