Varför måste jag vara bäst?

Jag har sen jag varit ung haft ett problem med att ha en enorm prestationsångest och har alltid ställt höga krav på mig själv. Jag mår otroligt dåligt när jag inte har koll på läget eller inte gör något bra.Det är något jag verkligen jobbar med, för det är verkligen inte hälsosamt för mig och gör inget lättare för mig heller. Det fick jag ett levande bevis på idag!

Idag när jag skulle brumma bil var det så tydligt att jag inte pallar när jag är dålig och det inte går bra. Jag vill så mycket att jag går upp i taket och blir så stissig. Jag vill redan nu vara bäst på att köra bil för att jag har så höga krav på mig själv. Jag blir ju inte bättre för att jag stressar upp mig. Så idag sa min lärare till mig att slappna av, långsamma steg är det som gäller. Han frågade Hur ska du kunna köra bil när du aldrig gjort det förut?Var lite snällare mot dig själv....kloka ord....i dessa situationer förstår ni säkert varför jag kallas hamstern av mina vänner, för att jag stressar runt, runt, runt i hamsterhjulet!

Idag övade vi på att växla upp, lite repetition och sen fick jag stanna och starta från vägkant, haha....det va skojigt.

Efter körlektionen så pluggade jag teori i drygt en timme. Först är det sex pärmar och efter det blir det datorplugg, hepp hepp. Jag klarade nästan första pärmen (de stängde ett, var icke klar så de sista frågorna gick undan utan att kolla så noga, tok). Men jag är nöjd att jag fått mycket gjort ivf, så idag ska jag ge mig själv en guldstjärna....

För att jag INTE är bäst!!!

Dagens låttips: Can i have it like that-Pharell feat Gwen Stefani

X

Kommentarer
Postat av: Linda

Karin, maste bara saga att jag kanner igen mig till 100 %. Vet du hur manga ganger jag har gratit i korskolebilen for att jag har kant mig kass? Manga! Och aven jag ville kunna kora bil utan att ha lart mig. Men se, nu har till och med jag korkort, och det gick ju bra! (Med undantag for flyttbilsincidenten, men den har vi ju redan glomt, eller hur?)
Lycka till och KRAM!

Postat av: Anonym

Linda:gud va gott att höra, jag känner en sån press att man måste vara så bra, det är svårt när man inte kan ju!Flyttbilen räknas inte, du var under psykisk störning då,haha....

2006-11-12 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback