Till min far



Till pappa Rolf (en egen komponerad dikt gjord med mycket kärlek och nödrim!Detta var ett riktigt dålig rim men men, något är det ivf!!!)

Råffe Råffe, du är min far,

Råffe, Råffe, du är så rar

Man skulle kunna kalla dig en riktig karla karl


Du och jag är lika som bär, tur att jag håller dig så kär.

Du har genom livet en massa mig lär (t) och det är helt spektakulärt!

 

 Du är stor och stark

Du kan lyfta Noas ark

Men du är mer intresserad av svamp och bark

 

Jag är din dotter

som inte gillar klotter

Jag är liten och ofta ganska sliten

 

Min fader ibland får du spader men idag vill jag ge dig blommor och blader!

 

Så idag får jag händerna klappa för min pappa! Är så glad att du finns, du är bättre än vår prins!

 

X

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback