Ooops, I did it again...again!

Det händer så sällan men nu har det hänt två gånger på en vecka, måste vara min trötthet som gör att jag glömmer saker.

Jag har glömt min mobil igen. Denna gången känns det inte så farligt, jag överlevde ju sist och kommer nog således överleva idag med. Kändes nästan lite gott att glömma den...hihi, jag är onåbar!

Men tanken finns där. Alltså tänk om.

Tänk om de ringer från det där drömjobbet som jag sökt (ja, alltså jag har inte sökt något jobb men tänk om de ringer för de vet att jag letar efter ett jobb) och så svarar inte jag. Då kanske jag inte får jobbet....

Eller tänk om de ringer och min avlägnse släkting Urban Turban har avlidit och lämnat ett stort arv till mig, känns ju tungt om jag ska gå miste om flera miljoner pga att jag lämnat mobilen hemma....

eller tänk om min drömprins ringer, han som jag väntat på i 25 år som jag bara är menad att leva med resten av mitt liv. Tänk om han slår en pling idag nu när jag är mobillös...

Ja, tänk om. Detta är några scenarior ur mitt liv, men att det är så troligt vet jag inte, men drömma kan man ju alltid, sen hoppas jag de återkommer imorgon om jag inte svarar idag.....hmmmm, back to work!

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback