My beloved tattoo

För ett år sedan är en följetong förstår ni. Jag kommer fortsätta med det. Sen vet jag inte hur många det blir, för så mycket roligt hände ju inte förra året, haha!

För ett år sedan idag skaffade jag mig en livspartner, som kommer vara med mig resten av livet.

Min första tatuering!!!Ja, min enda med, men det finns många nya i planerna mina.....=)

det var lite av en impuls grej egentligen att det blev just idag för ett år sen. Jag hade gått i tankarna länge men inte gjort av det. Jag och L bestämde oss för att kolla runt lite i Adelaide om det fanns några goa ställen.  Vips var en tid bokad till två timmar senare....jag var asigt nervös, haha....tur att rutinerade L var med som har många tatueringar, hon fick hålla min hand och vara mitt stöd.

Jag insåg inte förrän jag satt där med foten i vädret att killen som skulle tatuera mig var väldigt otrevlig, och då var det försent, kunde ju inte direkt rycka bort foten med en halv stjärna tatuerad, eller?Han var dryg och ironisk mest hela tiden...my faulyt, skulle ju haft mer koll men lätt att vara efterklok!

men kolla så fint det blev då....hihi (ja egentligen var inte tatueringen så bra gjord heller men skit samma, nu är den där!) Här kommer lite pics:

    
 Skissen gjord av L och en nervös moi!
      
 Här händer det saker, tatuering på G                          
 
Voila, samma
kväll!Nu är den betydligt
mörkare =)

Nu ska jag titta på Ugly Betty, äta min hemlagade quornköttfärssås med fullkornspasta och kolla på min fiiiina tatuering, hihi!

X

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det var en rolig dag det! Och trots muppig tatuerare sa blev ju dina stjarnor sa fiiina! Visst ar det trevligt med en livspartner? :)

Postat av: Karin

Linda:Ja,jag är så glad att du var mitt stöd i det hela,då jag var lika nervös som en korvstoppare, haha!Den blev fin men han var rakt inte fin....Ja, mera livspartners blir det!!!

2006-11-29 @ 20:55:48
Postat av: Anonym

Riktigt snygga stjärnor. Ska göra 2 st men har inte hittat nå snygga. Hade du någon bild som du visade din tatuerare eller? Skulle behöva en bild. Ska ha svarta
halvstora på höftbenet.

2007-06-04 @ 22:00:44
URL: http://jagheterjosefine.blogg.se
Postat av: Karin

Anonym: Tack!Har ingen bild tyvärr!Alltså stjärnor är lätt att styra upp, prata med din tatuerare, de har säkert stjärnmallar!Jag ritade upp på foten hur jag ville att de skulle sitta sen fixade han stjärnorna, jag fick godkänna storleken och hela baletten!Om de bara ska va plain är det no worries!Stjärnor kan man ha hur många som helst, det är så fint!Själv blir det nog en till stjränhimmel brevid min Dödskalle tattoo vid ryggslutet!Lycka till och visa gärna resultatet i bloggen sen =)

2007-06-05 @ 09:16:03
Postat av: Sara

gjorde det int att göra den? funderat på ngt liknande =) as fint blev det

2007-07-01 @ 17:57:07
URL: http://silverring.blogg.se
Postat av: Karin

Sara: Tack tack, kul att du tycker den e fin!Jo, foten var inte rolig att göra den på, min andra på ryggen gjorde inte alls lika ont!Men det är la lika bra att börja med det värsta stället så kan det liksom inte bli värre =) Lycka till med dina planer och visa gärna resultatet sen så jag får se hur det blev!

2007-07-02 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback