Fyllegubbar

Jag glömde och berätta om en sak som ivf fick mig att dra på smilbanden i ett annat ganska regnigt och kallt Göteborg. När jag stod och väntade bussen kom det två män, kraftigt berusade. Den ena satte sig brevid mig och den andra mannen stod en bit bort. De både hade öl att zippa på, Lucky star tror jag det var. Den ena hade ölen innanför jackan  och tog fram och hinka i sig men ja, det var liksom ingen hemlighet att de båda var på fyllan....de pratar på om var de skulle åka och hur de skulle komma dit...

De tystnar och de verkar grubbla lite innan den ena säger:

Du, det här är en trevlig öl...

Den andra mannen instämmer och de tystnar igen. Det var bara så roligt när han sa så. Det låter som de pratade om nåt helt annat än öl och tycker jag var så charmant att två "fyllon" uppskattar sin billiga öl (på samma sätt sorgligt men det är en annan sak). Man ska uppskatta det lilla i livet!

Jag kunde inte annat göra än att le, hihi.....

X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback