Får man bli arg?

Nej, nu är jag faktiskt lite irriterad här....

Så här är det. jag var på en jobbintervju idag.Det är ett jobb jag verkligen vill ha och det verkar sannerligen hur intressant som helt. Så jag var taggad ja. Intervjun gick bra tror jag, kändes så. Jag fick medhåll och vi hade en bra diskussion, sen kan jag ju inte säga att allt jag sa var det smartaste men lyckades ändå bra tycker jag. I slutet av intervjun kom följande dialog:

Hon: Ja, jag kan se här i ditt CV att du inte har körkort, stämmer det?
Jag: Ja, men jag håller på att ta nu.
Hon: Ja, för här behöver man körkort. (sen följer en lång harang om varför man behöver körkort...)

MEN VARFÖR KALLAR DU MOI PÅ INTERVJU DÅ??????

Jag vet nu att jag inte får jobbet för det var en lång utläggning om hur bra körkort var. men jag förstår inte, om de vet att jag inte har ett sådant, då är jag ju inte intressant.Sluta med att slösa min tid på jobb jag ändå inte kan få, känns menigslöst då jag ändå tagit ledigt från jobbet, förberett mig osv.....

Vet iofs inte om jag hade fått jobbet MED körkort heller men det känns bara så hopplöst.....nej, vet ni vad!Jag är irriterad....men jag får se det som ännu mera intervjuvana, för något jobb verkar jag ju aldrig få (Jag har ju ett dock och de verkar ju gilla mig ivf, haha)

Dags att äta lite....

X

Kommentarer
Postat av: Sara

Dålig stil!! Dom kan väl läsa liksom eller dom kanske trodde att du skojade när du skrev att du inte hade körkort...Konstig att dom gör så, slösar ju både med din och deras tid, väldigt underligt..

2006-11-23 @ 19:46:38
Postat av: Moster

Ibland är det konstigt så det kan bli. Jag tror att de var intresserade av dig och så när de väl tittat ordentligt i CV:t så såg de att du inte hade körkortet... litet är det ju så att man tror att alla har körkort... (jag iaf) Sen är det klart att det var dumt om det var så viktigt att slösa med din tid på detta sätt. Sin egen bestämmer de ju själva över. De fick ju skylla sig själva.

2006-11-23 @ 23:13:31
Postat av: eremo

du håller ju på o tar.
lugna dig några hekto.

2006-11-24 @ 18:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback