Mitt helt ointressanta liv

Ibland är det konstigt hur glad man kan vara för det lilla. Idag har lyckan för mig varit att äta en ostmacka, lite vanilj youghurt, tagit en lång dusch och nu sitter jag här i min mysiga morgonrock. Jag inser att detta är ju lack of happenings i livet och mitt liv är stundtals väldigt tråkigt. Men vet ni vad? det passar mig så bra och jag är fullständigt tillfreds med det. Nu låter detta tokigt från en omogen dam som jag, men tror detta är för fröken Karin är på väg att bli vuxen.

Att jag skulle kunna vara så nöjd över så lite skulle vara otänkbart för 5 år sedan. Då levde man ljuva livet i London. Söp som en gris, shoppade upp alla pengar (de man inte supit upp) och föraktade vardagen hemma i Sverige. Alltid när jag var hemma i Sverige så kom alltid tanken hur man ens kunde tänka sig tanken att bo hemma i tråkiga Svea rike. Jag flyttade till och från London tre gånger för att Sverige inte var roligt nog. Jag tänkte aldrig att det faktiskt är så att jag själv var ansvarig för hur kul jag hade. Att alltid jaga det där roliga och kickar blir jobbigt efter ett tag.

Nu är jag är nöjd med det lilla och det är gott. För att uppskatta det stora i vardagen behövs det lilla.

Hepp hepp, nu blir det Greys, huga huga!

X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback