Julklappsångest och LOKA cravings...

Puh, vilken lång dag det varit. Full rulle, hej hopp full galopp!!! 

Jag och KM började vårat julklappsmaraton tidigt. Eller ja, halv elva. Han var lika dåligt förberedd som jag så vi hade mest ångest över vad vi skulle köpa .En lärdom som jag vill dela med mig av är att FÖRBERED ER GOTT FOLK. Om man i förhand tänkt lite på vad skulle köpt hade det gått bättre kanske men men. Det tog många turer på Göteborgs gator och torg innan vi var klara. Eller klara och klara, det är ingen av oss men några klappar vi köpta.  Jag tror mer jag fokuserade på KMs julklappar än mina egna för att slippa all prestationsångest jag får när det ska köpas julklappar. Jag vill ge något som är personligt och genomtänkt. Det är vad jag vill men så blir det aldrig då jag alltid är ute i sista sekunden. I slutet blir det alltid det där tråkiga och torra, hihi. Jag är nöjd med de jag hittade ivf. Även om det kanske inte var det mest kreativa i stan...men nästa år, då ni. Då ska jag börja i Juni! Så talar en klok och vis kvinna som jag nu blivit...

Sen efter detta ångestfyllda julklappsmaraton (men icke att föglömma ack så trevliga, jag och KM har inte setts sen jesus gick på vatten) mötte jag upp med mitt kära afro. Vi åkte hem till mig och åt tomatsoppa och drack rödvin men rödvinet var äckligt så det var lite drickande men var ju en fin tanke. Sen kom M och M med E som fortfarande är sötast i stan. Vi hängde i min ghetto lägenhet och hade det mysigt....

När det var dags för de att åka hem för mina vänner följde jag afrot till bussen. Det gjorde jag bara av den enkla anledningen att jag har gått och fått en craving denna vecka. Jag överkonsumerar LOKA vatten. de med smak alltså, hallon, päron, smultron, björnbär...ja, denna vecka har jag klunkat LOKA hela dagarna långa. Gud det är så gott. Jag vet att det vanan är både dyr och onödig men I can't help myself....jag var tvungen att köpa LOKA. Min kropp skrek efter LOKA. Nu har jag druckit två glas så nu kan sova  =) Jag tror jag ka ha en beroendepersonlighet.

Imorgon va det måndag igen =(

Varför går alltid helgen så fort?

X

Kommentarer
Postat av: sara

Men är KM den KM jag tror att det är?!?! Och hur/när kom KM in i bilden? Jaja, julklappsshopping är alltid stressframkallande..oavsett hur tidigt man börjar... Och kolsyrat vatten är bäst, mkt bättre än enkelt kranvatten...

2006-12-17 @ 22:08:34
Postat av: Karin

Sara: Ja,det är den KM men det är ingen fara på taket min vän.Trust me. Vi handlade bara julklappar...Ja, du julklappar skapar stress. Punkt slut. hihi, tok!kram!

2006-12-18 @ 05:51:14
Postat av: eremo

Det är inte nyttigt med kolsyrat vatten!
Det innehåller en massa tillsatser och salter som du icke behöver - men jävlar vad gott det är!
:)

Postat av: Karin

Eremo: jag vet, jag lever i synd...syndens nästeär här. Men som du säger, det är så gott, denna vecka ska det bli ett stopp....=)

2006-12-18 @ 17:59:59
Postat av: Jojenny

Interesting. No more comment :)

2009-05-25 @ 09:06:16
URL: http://jojenny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback