Happy new year and all that shit!

God fortsättning, gott nytt år och allt vad det heter. Idag är det sista dagen på året 2006. För att sammanfatta året har det varit ett bra år. Ett år med både toppar och dalar, precis som det ska vara. Jag tror att 2007 kommer bli ett lika bra om inte bättre. För varje år som går blir jag tryggare i mig själv och jag trivs bra med att vara Karin de flesta dagarna ivf och det är en bra början. Jag har tänkt att ha flera nyårslöften i år. Sen får vi se hur det dära går, man lovar mycket håller mindre, haha!Men ni får ju alltid säga till om de inte följs!

Till att börja med tänker jag använda mig av kloke Dalai Lama, han har gett  mig några visdomsord (inte personligen kanske, hihi)  för ett lyckligt liv och de ska vara nyårslöften för moi. De är lagom abstrakta så slipper jag stå till svars om jag inte följer de,hihi. De lyder såhär:

*tänka positivt (för det är jag inte så bra på alla gånger)
* Visa medkänsla (det hoppas jag att jag gör men kan alltid bli bättre)
* Skapa tillit (Very important både personligt och yrkesmässigt)
* vara ödmjuk (Ja, jag kan framstå som dryg men inte år 2007, hihi)

Övriga nyårslöften är:

* Börja träna igen,
*Satsa hårt på mitt körkort så jag får det snarast
* Släppa tag från det gamla och ta tag i det  nya, nytt år nya tag!!!
*Våga, våga våga...det är mycket jag skulle vilja våga!

Nu ska jag till jobbet för en lång och festlig dag och natt!Vi ska äta tre rätters, massa godis,frukt och annat smask!Så jag ska icke klaga. !Jag har av någon anledning blivit ansvarig för fyrverkerierna, eller ja jag är den enda personalen. Jag har aldrig varit förtjust i sådant där och mitt starkaste minne är när storebror nästan sköt av sig sin tumme. Så det ska bli trevligt att tutta på äldreboendet next door to us med en raket =)

GOTT nytt ännu en gång. Jag önskar alla eder en riktigt trevlig nyårsafton!

Stor puss från Karin Rosa!!!!




X


Kommentarer
Postat av: Johannaaaann

Gott nytt pinglan! The star of gbg!

2006-12-31 @ 11:50:15
Postat av: eremo

gott nytt år darling!
ska bli trevligt att läsa om det påtuttade äldreboendet på gp.se.
puss på dig!

Postat av: Karin

Johannaaaan och Eremo: Gott nytt år till er med!!!

2007-01-01 @ 20:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback