God jul i stugan!

Ännu en gång, god jul!Jag hoppas alla får några riktigt mysiga dagar kring jul med allt vad som hör till!

Med risk för att vara pretantiös...

Jul är inte bara en tid för gemenskap och glädje. Det är också en högtid då många människor mår väldigt dåligt.  Det är människor som inte har något hem, människor som inte har någon att fira jul med, människor som svälter, människor som slåss mot sina egna demoner som alkoholmissbruk och psykisk ohälsa. Dessa människor vill jag idag skänka en extra tanke. 

Det är fascinerande att en högtid kan ställa till det så mycket. Att "bara" några dagar kan sätta så mycket känslor i gungning.
 
Jag har det allt bra, även om jag jobbar på självaste julafton. Jag är tacksam för allt jag har och får!Det är klart att jag inte kan hänga läpp över all misär i världen men man kan ändå tänka en extra gång hur lyckligt lottad jag är. Sen får jag väll vara lite pretantiös...=)

God jul!!!!

Karin

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback