För ett år sedan+filmtips

Ännu en del i min rafflande följetong om mitt liv för ett år sen...

För exakt ett år sedan idag så satt jag och J i en biosalong i Melbourne för att se den beryktade skräckfilmen
Wolf creek . Filmen blev väldigt uppmärksammad i Australien då det är där den utspelar sig och mediahypen var stor kring den. Filmen var även inspelad i South Australia där jag och J bodde, så var extra kul. Jag och J fick visa legitimation då filmen hade 18 års gräns medan de två killarna vi gick med som var 22 inte behövde. (Jag skyller på att den Australiensiska solen hade tärt mycket på de killarna medan vi vackra skandinavier med mjölkhy såg unga ut, eller nåt sånt)

J hade motsatt sig att se filmen men efter att vi tjatat bra länge så gick det vägen. Jag inte om det var så klokt egentligen då jag är typ räddast i stan när det gäller såna filmer. och mycket riktigt höll jag på att dö av skräck ett flertal gånger, jesus!Jag har nog aldrig hållt så hårt i både J och T, en på varje sida. J som var lite räddare än mig såg kanske halva filmen, resten av filmen satt hon och frågade mig vad som hände. Jag fick då beskriva vad som försegick på skärmen mitt i min egen förskräckelse. Ni kanske förstår att det är svårt att beskriva saker som händer men jag tror jag var pretty good.T skulle vara macho och låtsades inte alls om att han var rädd men sanningen har krypit fram att han var rädd, haha!

Jag har aldrig varit så rädd under en film. En riktigt bra skräckis för alla er som vill bli rädda... =) Sen att den e lite based on a true story gör den ju lite tokigare. fast vilken skräckis idag är inte based on a true story? Finns ju alltid något som är från en true story ju...

X

Wolf Creek Poster
Hyr den nu!

Tjingeling

X

Kommentarer
Postat av: sara

aldrig i livet att jag skulle utsätta mig för det! Jag är världens chicken när det gäller skräckisar..hade kudden hårt framför ögonen första gången jag såg blair witch project, och den är ju inte så farlig, mest fånig...

2006-12-04 @ 18:18:47
Postat av: Karin

Sara: Du har ju en karl som kan hålla dig i handen och jag lovar dig, den är bra som fan, trots att den är scary!Men ja, man ska inte utsätta sig för allt för mycket heller....

2006-12-04 @ 20:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback