Som ett brev på posten,tack så mycket!

*VARNING!!!!MENSPROBLEM KOMMER AVHANDLAS FÖR DEN AV KÄNSLIG NATUR*

Jag har inte haft mensvärk sen Jesus gick på vatten. Alltså det var längesen. Men idag kom värken som ett brev på posten, tack vad glad jag blev. Vaknade upp kallsvettig, illamående, knivarna stack i magen och jag var allmänt grinig....

Sov ju på jobbet så var tvungen att göra några uppgifter på morgonen men sen blev det inte mer utfört, fick linka upp och lägga mig med vetepåsen och vara bitter över att vara kvinna en stund. Man får la tänka på det fiiiina med mensen, att man nån gång förhoppningsvis kan klämma ut en stor jävla bebis, det längtar jag sannerligen efter, haha!(Ja det gör jag alltså, ingen ironi egentligen men i stunden).

Vid lunch började de äldre kvinnorna prata om övergångsåldern och hur jobbigt det var med allt som ingick. Då var jag nära lipen. Räcker det inte med att man ska ha mens hela jävla livet?Nej, då ska man ha en övergångsålder som är ett helvete för att bli av med mensen som man inte ens ville ha från början. Om nu gud finns, så tänkte han inte riktigt när han kom på hela idén med mens och fertilitet. Antingen var han bitter på Eva eller så var han ute på galej och hade druckit för många irish coffees.....något blev fel ivf,hihi!Jag får tänka på att jag har på senare år varit väldans besparad från denna smärta, men när den kommer är det alltid lika jobbigt!

Nu är jag hemma, mår  mycket bättre nu och ska avnjuta en liten tonfisksallad här i hemmets lugna vrå....
I'll be back....

X

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan.... Min cyckel är i takt med din o jag trodde att jag skulle kunna komma undan en vecka till... Attans då kommer min om två dagar.... Dags att göra lite kvinnohandel, så man inte står med skägget i brevlådan.

2007-02-13 @ 20:03:16
Postat av: Karin

Johanna:Ja, det är torrt det där med longonvecka men det är bra att vara prepared!Be ready for the bloodbath,hehe....

2007-02-13 @ 22:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback