På den gamla goda tiden!

Det blev en spontan kväll hemma hos P med söta lilla E, hon är bedårande men växer så fort att hon snart är en obstinat tonåringen (ja, hon är knappt ett men tiden går fort vet ni!).

Jag måste säga ifrån nu!!!Jag är upprörd och jag tycker att det var bättre förr verkligen passar att sägas i detta sammanhang. Melodifestivalen. Sen kan man undra varför jag blir upprörd. Vid detta laget borde jag kanske förstå att det inte blir bättre. Men det är ändå lite kul att se detta spektakel.

Tänk den tiden då man kröp upp i soffan med mor och far, lördagsgodis och med lite tur dricka. Man hade till och med svårt att hålla sig vaken ibland. Det var Loa Falkman, Lotta Engberg, dansa i neon, Carola och en hel massa mer tok. Det var tio bidrag och ordet nakenchock existerade inte....Det var the good old days, nu är allt en himla stor nakenchock och låtarna/artisterna som tävlar är så dåliga att klockorna stannar. Idag kan vi ta som exempel; Några avdankade idolnissar, Nanne "hysteria" Grönwall, hej vi tar med ett etno bidrag, en tråkig ballad....snark, jag blir inte upphetsad i en sekund faktiskt. Jag ska inte ens gå in på att prata om Christer Björkmans insats. Ja, det var faktiskt bättre förr.

Ja, jag vet att det bara är att slå av tvn och sluta titta men ibland är det gott att förfära sig över silly things som Mello, hihi!Kristian Luuk är ju skoj som attans...


Kommentarer
Postat av: eremo

fråga Konstapeln vad hon tycker om Nanne. hon håller ju på henne oavsett hur dålig hon är. igår var hon sjukt dålig! balladen var fin, väldigt fin. men jag vill ha en fartfylld låt som vinnare o hittills står The Ark högst upp på min lista.
kyss

Postat av: Karin

Eremo: Men hallihallåååå, Nanne får hon icke gilla, det är att häda!The Ark är so far bäst, ingen protest!Nu är det bara en omgång kvar, hugaligen...kyssen!

2007-02-18 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback