Dr loooove och lovesongs!

Imorgon är det den där dagen som jag inte vet om jag gillar eller ogillar.
Alla hjärtans dag. Dock har jag bestämt mig så här idag att jag icke ska vara bitter för min singelhet utan vara glad för alla vänner och min familj som jag håller så kär. Dagen kan firas även om man är allena, right?! Jag tänker inte ge några käcka tips vad man kan göra på alla hjärtans dag MEN kan ju ta tillfället i akt att rekomendera  massa music till er lovebirds som tänker fira!Mitt bästa och största tips är allt med Barry White, han är en legend, haha!

Dessa låtar är kärlek för mig, stor, varm, röd, underbar KÄRLEK <3 TIIIHIIIIIII

1.Dave Matthews band- Crash
(på min topp 10 över jordens bästa låtar!)
2.David Gray-Sail away (Fiiiiiiiiin)
3.Teitur-One and only (vill du bli min käreste?)
4.The darkness-I believe in a thing called love (Romantisk rock'n roll!)
5.Ronan Keating- When you say nothing at all (Har någon sjungit för moi, smörig men ack så vacker!)
6.Good Charlotte- Change ( Att vara den enda flickan i  ett fullt rum, ooooooohhhhhh)
7.Gwen Stefani- Real thing ( Gwen+Gavin=sant)
8.The Dissociatives- Forever and a day (låten är skriven av Daniel Johns och är tillägnad hans heta fruga Natalie Imbruglia)
9.Incubus-Miss you (Ja, ni tänk om Brandon tänkte på mig när denna skrevs?!)
10.Bob marley- Turn your light down low (Soft och mysigt)
11.John Mayer-Your body is a wonderland (En catchy lovesong som man aldrig blir trött på!)
12.Blink 182-First date  =) 
13.Live-Dance with you ( ooooh, fina fisken!)
14.Counting crows- Accidentally in love (Söt, charmig och löjligt dansvänligt!)
15.Robbie Williams-She's the one (he is the one for gods sake!)
16.Timbuktu-Strö lite socker på mig (Så sött så)
17.The Beach boys-God only knows ( Är också med i Love actually, som för övrigt är den bästa kärleksfilmen nånsin!)
18.Bryan Adams-Everything I do, I do it for you (kärlekssångernas Roll Royce)
19. Millencolin-Killercrush (Hihi, en skämtsam sång men kärlek är det!Kanske inget man spelar som en kärleksförklaring heller, kan bli fel)
20.Håkan Hellström-Den fulaste flickan i världen (Önskar att man kunde vara den där flickan, hihi)

Sen finns det många många fler och det här är bara ett litet axplock...men de flesta kärlekssångerna som är bra handlar mer om hjärta med smärta, hihi.....Vad har ni för favvosar då?Vill ha mera tips vad jag ska lyssna på imöra!!!Imorgon ska det vältras i kärlek, huga huga!En låt för varje gång du besöker min blogg,hihi!

Dagens konstaterande: Min kille soon to be ska kunna skriva loooovesongs, jag smälter på ett ögonböj!!! Och nej, jag är inte kräsen, jag tycker man kan la få ha önskemål!

X

Kommentarer
Postat av: Sara

Först kunde jag inte komma på en enda.. Men sen så! Här kommer en lite lista..(utan inbördes rankning) 1.Ryan Adams förstås, många bra lovesongs. 2.Håkan:Nu kan du få mig så lätt. 3.Jewel:You were meant for me. 4.Joy Divison:Love will tear us apart. 5.Lars W.Kom Änglar. 6.Brainpool:At school. 7.Robbie W:Heaven from here. 8.The Streets:Dry your eyes. 9.Jeff Buckley:Hallelujah. 10.Cardigans:Lead me into the night. Blev en lång lista men iaf ett litet urval av favvolovesongs..

2007-02-13 @ 22:55:11
Postat av: Kajin

Vill bara börja med att säga att jag tycker om dig min Rosa! Du är en toppentjej som alltid gör en på gott humör :)

Mycket bra kärlekslåtar min vän, men.. jag saknar, o du vet nog vad- Schlagern! Här kommer några som är ett måste en dag som denna!
1. Bra vibrationer med Kikki, vad vore livet utan vibrationer?!
2. E det dä här du kallar kärlek, ja ibalnd undrar man ju, Lasse den gamla räven har säkert svaret!
3. Kärleken är evig...såklart Lena Ph :)
Ha en bra Alla hjärtans dag vänner! o glöm inte att livet är som en schlager :)

2007-02-14 @ 08:30:16
Postat av: Johanna

Nu är det ju så att jag har ett litet kunskapsglapp när det gäller namn generellt så jag säger bara Arosmith med den där ljuvliga kärleksången... Du min musik pimp kan säkert luska ut vilken jag menar:) Kan inte bli mkt bättre! O varför inte lite Lion Ritche han sitter lixom i mitt DNA kanske inte helt frivilligt men man väljer ju inte föräldras musiksmak.. Hihi! Tusen kramar till dig hjärtat på alla hjärtans dag! Du är har en självklar plats i mitt hjärta 365 dagar om året! Kram

2007-02-14 @ 17:43:20
Postat av: Karin

Sara: Nice tips, har de flesta låtarna du rekkade, men några är nya, ska ldda ner, hihi!Hoppas J blev gla för choklan!

Kajin: Tycker om dig med Kicki!Klart du skulle rekomendera schlager, haha. Kunde inte tro något annat?Livet är verkligen en schlager...=)

Johanna: Lionel Richie är ju grym, haha!Han har jag lyssnat på en del i mina dagar!Tusen kramar till dig med hjärtegullet....KRAM!

2007-02-14 @ 20:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback