Den skrattande tandläkaren

Jag överlevde tandisen!Jag var lite nervös men han var en festlig sak, han skrattade nästan hela tiden och var som en tandläkarversion av farbror Barbro nästan, hihi. Han visste ivf hur man lagade tänder tror jag. Jag hade fått ett hål i tanden som var precis brevid min andra lagning, så den föll av pga det. Så det var bara laga idag. Det var dock en spännande lagning, han använde alla möjliga saker, för att inte skada tanden brevid, när han sa att en träkil skulle sättas in blev jag nervös men till och med det gick bra!Nu är jag 800 kronor fattigare, en ny tandläkaretid rikare. Aaaa, är inte vården the sweetest thing!

Idag var jag också med om en suverän dealning med mig själv. Jag visste att på vägen till tandläkaren skulle jag passera en kritisk punkt, en punkt som skulle få mig ur balans och ack vad rätt jag hade. Jag dealade med mig själv så mycket att det blev en quick fix therapy session med min kära psykolog vän T, hon talade mig tillrätta och meddelade att om jag ens tänkte tanken så skulle hon och alla andra mina vänner lämna mig och inte vara mina vänner. Ja, svar på tal fick jag, så jag höll mig och ack så bra!Jag är nöjd att även denna prövning (en av de större) gick i lås.

Sitter nu på jobbet, har sprängont i mitt huvud....inte kul men men....

X

Kommentarer
Postat av: sara

det låter djupt det där med dealing med dig själv du.. det kan inte vara några roliga saker. Det verkar ju som om du valde det rätta iaf och det var ju skönt det..

2007-02-20 @ 18:40:34
Postat av: Karin

Sara: hihi, nja så djupt är det inte men mera låt bli det där, nu är du dum!Du vet ju säkert vad det gäller!Dessa män ställer till det...

2007-02-20 @ 20:37:19
Postat av: Anonym

låter som du drabbats av "efter-tandläkaren-huvudvärk" Jag har mycket stor förståelse för det tillståndet. Bra att du tog dig samman.

2007-02-20 @ 20:45:20
Postat av: eremo

ja när bedövningen släpper så sprängs huvudet!
tur att det höll iaf o att du fick tanden kirrad.
köss påre.

Postat av: Karin

Eremo:Ja, det verkar så, jag visste inte ens att man fick ont i huvudet efter att bedövningen lättar, gott mos med ny kunskap!vet jag till nästa gång som jag hoppas inte är snart!Kyssen

2007-02-21 @ 20:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback